EUR in zee met Coursera

De Erasmus Universiteit Rotterdam heeft een contract afgesloten met het online platform Coursera voor het wereldwijd aanbieden van online onderwijs. Hiermee zet de universiteit een belangrijke stap op het gebied van online onderwijs. â€‹

Coursera is opgericht in 2012 en is een van de grootste online platforms voor het wereldwijd aanbieden van (open) online onderwijs in de vorm van Massive Open Online Courses (MOOCs) en Small Private Online Courses (SPOCs). Momenteel telt het bijna 12 miljoen gebruikers wereldwijd en biedt ruim 800 online cursussen aan vanuit 114 verschillende instituten.

De EUR sluit zich aan bij universiteiten als Stanford University en Princeton University. Binnen Nederland werken de Universiteit Leiden, Universiteit van Amsterdam en TU Eindhoven al samen met Coursera.

MOOCs
Vanuit het project Online Onderwijs EUR worden in 2015 twee MOOCs ontwikkeld. De Erasmus School of Economics maakt een MOOC over Econometrics onder leiding van dr. Christiaan Heij. Vanuit de Erasmus School of History, Culture and Communication ontwikkelt prof.dr. Jeroen Jansz een MOOC over de praktische toepassingen van Serious Gaming en het onderzoek hiernaar.

Coursera heeft twee workshops gegeven op de EUR. Daarbij werd onder meer aandacht besteed aan de uitgebreide functionaliteiten van het platform en werden tips gedeeld voor het ontwikkelen van een succesvolle MOOC.

Team Persvoorlichting, T (010) 408 1216 E press@eur.nl