Erasmus Universiteit Rotterdam stijgt 30 plaatsen in Global University Employability Ranking

Bachelor Open Dag

De Erasmus Universiteit Rotterdam neemt plaats 57 wereldwijd in in de Global University Employability Ranking 2019, gepubliceerd door Times Higher Education (THE). In 2018 stond de EUR in deze lijst nog op plaats 87.

De ranking laat zien voor welke universiteiten recruiters wereldwijd een voorkeur hebben bij het aantrekken van afgestudeerden voor functies in het bedrijfsleven. Aan welke universiteit je studeert, heeft invloed op je kansen op het vinden van een baan na afstuderen.

Van de Nederlandse universiteiten vormen de TU Delft, Erasmus Universiteit Rotterdam en de Universiteit Leiden de top3. Sinds 2012 werken deze drie universiteiten intensief samen op het gebied van onderwijs, onderzoek en valorisatie in the Strategische Alliantie Leiden-Delft-Erasmus (LDE).

Global University Employability Ranking

LDE