Erasmus Universiteit Rotterdam leeft mee met getroffenen in Turkije en Syrië

Ravage door aardbevingen
Pavel Nemecek/ CTK/ANP

Wij zijn geschrokken van de aardbevingen in Turkije en Syrië. De beelden en verhalen uit het aardbevingsgebied zijn verschrikkelijk. De aantallen slachtoffers en gewonden zijn van een omvang die bijna niet te bevatten is.

Onze gedachten zijn bij de slachtoffers en hun dierbaren, en de EUR leeft mee met mensen uit onze community die hierdoor geraakt zijn.

Hulp nodig?

Het noodfonds van de Erasmus Universiteit Rotterdam kan je ondersteunen als je EUR-student bent en jouw studievoortgang in gevaar komt door financiële tegenspoed als gevolg van de aardbevingen. Wij kunnen je financiële steun verlenen waarmee je tijdelijk in je levensonderhoud in Nederland kunt voorzien (niet voor collegegeld, ook niet voor studiemateriaal).

Ben je student aan Erasmus Universiteit Rotterdam en woon je op dit moment in Nederland? Je kunt een beurs aanvragen door een e-mail te sturen naar studentcounsellor@eur.nl.

De aanvraag moet de volgende documenten bevatten:

• Een budgetplan (download en vul onderstaand budgetformulier in)
  • Een toelichting waaruit blijkt dat je behoefte hebt aan financiële steun
  • Een motivatiebrief (wie ben je, hoe ben je (financieel) geraakt door de aardbevingen)
  • Een kopie van je pinpas

De beschikbare middelen zijn beperkt, daarom kunnen we niet garanderen dat alle studenten een beurs kunnen krijgen.

Er kan geen beroep worden aangetekend tegen de beslissing op je aanvraag.

Ondersteuning

Wil je ergens over praten of je hart luchten? Studenten die zorgen hebben, kunnen terecht bij de studentendecanen en psychologen. Voor peer-to-peer support kunnen studenten ook de Living Room bezoeken.
Ook kun je terecht bij team IDEA (Inclusion, Diversity, Equity & Access). Zij zijn te vinden in het Erasmusgebouw (AB-47).

Zelf helpen

Wil je de mensen in de getroffen gebieden helpen? Doneer dan op giro 555.