Erasmus Knowledge Centre for Film, Heritage, and Tourism wint Applied Research Award in Barcelona

Het Erasmus Knowledge Centre for Film, Heritage, and Tourism (FIHETO) is onderscheiden tijdens de 39e editie van de CETT Alimara Awards. Tijdens de prestigieuze Nacht van de Alimara bekronen deze awards projecten die het afgelopen jaar een innovatieve visie hebben laten zien op het gebied van ervaringen, digitalisering, duurzaamheid en toegepast onderzoek binnen de sectoren toerisme, gastvrijheid en gastronomie.

De CETT Alimara Awards zijn een gerenommeerd initiatief van CETT, een toonaangevend universitair centrum voor toerisme, gastvrijheid en gastronomie verbonden aan de Universiteit van Barcelona. De awards worden georganiseerd in samenwerking met de B-Travel Tourism Show en in samenwerking met de World Tourism Organization (WTO). Dit jaar ontving FIHETO de Applied Research Award voor hun baanbrekende aanpak met betrekking tot het adresseren van de uitdagingen waar de (film)toeristische sector mee te maken heeft.

Het Erasmus Knowledge Centre for Film, Heritage, and Tourism (FIHETO) is onlangs opgericht door Prof. Stijn Reijnders en Dr. Emiel Martens en is het resultaat van een ERC Proof of Concept grant. FIHETO is gevestigd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) en is een non-profit organisatie die zich richt op kennisuitwisseling, strategisch advies en capaciteitsopbouw op het gebied van duurzame en inclusieve filmproductie en daaraan gerelateerd toerisme wereldwijd.

Onderzoeker

Voor meer informatie over het Erasmus Knowledge Centre for Film, Heritage, and Tourism, bezoek de website van FIHETO op www.filmtourism.org.

Voor meer informatie over de CETT Alimara Awards, bezoek https://www.cett.es/en/noticia-premis-cett-alimara-2024