Erasmus+ Crossroads Staff Week met thema Bridging the Generation Gap in Higher Education

Van 10-13 juni organiseerde het International Office van de Erasmus Universiteit Rotterdam de eerste Erasmus+ Crossroads personeelsweek met als thema "Bridging the Generation Gap in Higher Education". Dit evenement bracht hoger onderwijspersoneel uit meer dan 15 verschillende landen binnen het UNIC en EUF netwerk samen.

Setting the Scene

De eerste dag begon met een presentatie van Aleksandra Stuip, waarbij de groep alles te weten kwam over de verschillende generaties. Een ander hoogtepunt was het studentenpanel waarin Gen-Z zelf aan het woord was met Chris Klarenbeek (Erasmus Pride), Nicolas Künzli (ESN Rotterdam), Ana Dziman (Erasmus Sustainability Hub) en Defne Giray (ISR) - gepresenteerd door Tessa Hofland van Erasmus Magazine.

De generatiekloof in communicatie

De tweede dag stond in het teken van communicatie, De dag begonn met een unieke sessie "in het wild" bij Trompenburg Tuinen & Arboretum van Ana Uribe Sandoval. Ernst Bakker van de marketingafdeling van EUR en Snip Snap deelden strategieën voor het creëren van de perfecte content voor verschillende generaties. Shen Liu (Community for Learning & Innovation) faciliteerde een design thinking workshop en zette de groep hard aan het werk. De dag werd afgesloten met een bezoek aan Kinderdijk,

Studentenwelzijn

Na een warm welkom in the Living Room door studenthost Perry, deelden Marilisa Boffo en Danielle Remmerswaal van Student Wellbeing waardevolle inzichten over het integreren van welzijn en persoonlijke ontwikkeling in de universiteit. Maria Carmen Punzi besprak verschillende uitdagingen voor jongeren en hoe zij deze jongeren coacht, terwijl Bente van den Akker de binnenkort te lanceren ROOM-app introduceerde, die zich richt op het welzijn van studenten. Deelnemers hadden ook de kans om zelf tot rust te komen met een yogasessie bij Erasmus Sport, waarbij velen yoga voor het eerst uitprobeerden.

Innovatie in het onderwijs

De week werd afgesloten met een bezoek aan de Euromast voor een prachtig uitzicht over Rotterdam. Daarna werd de groep ontvangen door de Community for Learning & Innovation. Mirjam van de Woerdt, Ivar van de Loo en hun team hadden workshops voor over blended en online onderwijs voorbereid en lieten de groep kennismaken met hun professionele studio. De laatste sessie van de week ging over Generative AI - een hot topic, geleid door Sandra Lousberg en Tess Ravensberg van Risbo.

Een feestelijke afsluiting

Het Heartbeat Festival, onderdeel van het lustrum van de Erasmus Universiteit, was de perfecte gelegenheid om de week af te sluiten met livemuziek, eten en goed gezelschap. De Staff Week was een inspirerende ervaring, waarin nieuwe connecties werden gevormd, best practices werden gedeeld en nieuwe kennis werd opgedaan. Het succes van de International Staff Week werd mogelijk gemaakt door het enthousiasme van onze deelnemers en sprekers! Hartelijk dank aan iedereen die heeft deelgenomen en geholpen om van dit evenement een gedenkwaardige en impactvolle ervaring te maken.