Erasmus Charity Run: vlammen voor het goede doel

De Erasmus Charity Run is een speciaal onderdeel van de officiële Marathon Rotterdam #DEMOOISTE op 25 oktober 2020, waarin renners meelopen aan de 10,55 kilometer en ook de 42,195 kilometer. Studenten, wetenschappers en medewerkers van Erasmus Universiteit Rotterdam worden aangemoedigd om mee te doen met de Erasmus Charity Run. Een ervaring om nooit te vergeten, met een goed doel!

Academisch onderwijs voor iedereen

De Erasmus Charity Run is een voorbeeld van de wijze waarop de Erasmus Universiteit Rotterdam maatschappelijke impact wil bereiken. Met de Charity Run halen de lopers sponsorgeld op voor studiebeurzen. Hiermee worden kansarme, talentvolle jongeren in staat gesteld om toch academisch onderwijs te volgen.

Rennen voor scholarships

Samen doneren we tijdens deze bijzondere sponsorloop onze tijd en energie om geld in te zamelen voor zo veel mogelijk scholarships. Erasmus Universiteit Rotterdam doet een beroep op studenten, wetenschappers en medewerkers om mee te lopen en een sportief gebaar te maken naar een ander, de community. Daarnaast levert een internationale groep studenten elk jaar een vrijwillige bijdrage aan de organisatie van de Rotterdam Marathon.

De Erasmus Charity run wordt gelopen op zondag 5 april 2020. Deelnemers van Erasmus Universiteit Rotterdam vertrekken vanaf het Erasmus University College naar het startpunt. De eerste editie van de Erasmus Charity Run werd vijf jaar geleden gehouden, tijdens het 100-jarig bestaan.

Erasmus Charity Run - David Boeren 5 april 2020

Erasmus Charity Run 2020 - Join us on Sunday 5th of April