Erasmus Charity Run: rennen voor het goede doel

Meer dan vijfhonderd studenten, medewerkers en alumni van de Erasmus Universiteit Rotterdam halen tijdens de Rotterdam Marathon op zondag 10 april 2016 geld op voor het Erasmus Education Fund. Daarmee vormen ze het grootste team tijdens het hardloopevenement.  Het Erasmus Education Fund verstrekt studiebeurzen aan kansarme, maar talentvolle jongeren. De Erasmus Charity Run levert een sponsorbedrag op van zo’n 15.000 euro.

Studenten, medewerkers en alumni van de Erasmus Universiteit vormen jaarlijks een groot team en nemen tijdens de Rotterdam Marathon deel aan de kwart marathon (10,5 km) of aan de gehele marathon. Met bijna 530 hardlopers heeft de universiteit dit jaar het grootste team in de Rotterdam Marathon. Dertig van hen lopen de hele marathon, vijfhonderd doen de kwart marathon.

Naast het hebben van (hardloop)plezier, lopen ze tijdens de Erasmus Charity Run met een gezamenlijk doel: het ophalen van zo veel mogelijk geld voor het Erasmus Education Fund. Dit fonds verstrekt studiebeurzen aan kansarme, maar talentvolle jongeren, zodat ook zij de kans krijgen hun ambities en dromen waar te maken aan de Erasmus Universiteit.

De Erasmus Charity Run staat dan ook in het teken van 'Make it happen', de gedeelde slogan van de Erasmus Universiteit, de gemeente Rotterdam, Havenbedrijf Rotterdam en Rotterdam Partners. De slogan staat op de loopshirts van het team.

Trainen
De afgelopen maanden hebben de deelnemers kunnen trainen onder professionele begeleiding vanuit de universiteit. Binnen de Erasmus Charity Run is er ook een aparte competitie: teams en lopers kunnen binnen diverse categorieën prijzen winnen. De lopers verzamelen zich op zondagochtend 10 april bij het Erasmus University College in het centrum, waar ze worden toegesproken door alumnus en ondernemer Michiel Muller (o.a. Tango, Picnic). Hij is voorzitter van het Erasmus Trustfonds, dat de gelden van het Erasmus Education Fund beheert.

Met de Erasmus Charity Run haalt de Erasmus Universiteit niet alleen geld op, maar stimuleert ze ook actief het sporten onder studenten en medewerkers. Daarnaast levert een internationale groep studentenvrijwilligers ieder jaar een bijdrage aan de organisatie van de Rotterdam Marathon. Dit jaar zijn is dat een team van zestig personen.

Kijk voor meer informatie op: www.erasmuscharityrun.nl. Bekijk ook de video

Rick Salomé, organisatie Erasmus Charity Run, E marathon@eur.nl of M 06 26 88 55 62.