Erasmus Charity Run groot succes!

Een recordaantal van 475 studenten, medewerkers en alumni van de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft tijdens de editie van de Rotterdam Marathon op 12 april jl. het fantastische bedrag bij elkaar gelopen van € 13,400.51 ten bate van het Erasmus Education Fund.

Samen met de studieverenigingen STAR, Cedo Nulli en In Duplo organiseerde Erasmus School of Economics en Rotterdam School of Management een sponsorloop ten gunste van het Erasmus Education Fund. De overhandiging van de cheque aan het bestuur van het Erasmus Education Fund vond plaats op donderdag 16 april 2015 in het bijzijn van College van Bestuur van de universiteit.

Het was de tweede keer dat de Erasmus Charity Run in groepsverband werd georganiseerd en waar 300 studenten, 105 medewerkers, 25 alumni en 45 vrienden van de universiteit aan deelnamen. Het grootste deel van deze lopers liep de 10 km en een aantal waagde zich aan de hele marathon van 42,195 km.

Genereus cadeau: College van Bestuur verdubbelt het bedrag

De cheque met daarop het fantastische bedrag werd uitgereikt aan de bestuursleden Philip Hans Franses, Karen Maas en Herman Vaanholt. Pauline van der Meer Mohr verraste in haar speech de aanwezigen door namens het College van Bestuur het bedrag graag te willen verdubbelen!

Erasmus Education Fund

Het Erasmus Education Fund ondersteunt initiatieven waarmee kansarme, talentvolle jongeren in staat worden gesteld zich met behulp van hoger onderwijs te ontwikkelen tot leiders van de toekomst. Het Erasmus Education Fund biedt deze jongeren een beurs aan om zo een levensveranderende studie te kunnen volgen aan Erasmus Universiteit Rotterdam.

Foto’s en resultaten van de Erasmus Charity Run kunt u hier terugvinden.