Erasmianen halen recordbedrag op tijdens Erasmus Charity Run 2022

Ed Brinksma and Michiel Muller holding a cheque

Onder mooie omstandigheden hebben deelnemers van de Erasmus Charity Run afgelopen zondag een bedrag van 16.660 euro opgehaald. Bij de hardloopwedstrijd, officieel onderdeel van de Marathon Rotterdam, wordt er geld ingezameld door deelnemers om talentvolle studenten financieel te ondersteunen. De opbrengst is de hoogste van alle edities sinds de start in 2016.

Hoewel de temperatuur laag was voor de tijd van het jaar zorgde de brandende lentezon voor een gezonde blos op de gezichten van de deelnemers. Zij verzamelden zich traditiegetrouw bij de toegangspoort van Erasmus University College voor het ophalen van hun shirt en een korte warming up met de rest van de hardlopers. Daarna gingen de studenten, medewerkers, alumni en vrienden van de EUR van start.

Financiële steun

Dit jaar werd er wederom geld ingezameld om talentvolle studenten te ondersteunen. In de aanloop naar de race deden studenten als Atakan en Jin-Kyu hun verhaal aan de deelnemers, die daarmee goed tastbaar konden maken waarvoor ze geld inzamelden. “Iedereen moet de kans hebben om een goede opleiding te doen” vindt Ivana Zecevic, deelnemer van de ¼ marathon. “Het is een leuke kans om aan een goed doel mee te werken, en ook nog enorm leuk om te doen.”

Participants of the Erasmus Charity Run gathered together

Recordbedrag

De race startte als initiatief van Erasmus School of Economics in 2013 en bestaat sinds 2016 als een samenwerking tussen de EUR en het Erasmus Trustfonds. Het bestaande recordbedrag werd dit jaar, ondanks de verkorte aanlooptijd n.a.v. de eerder uitgestelde marathon, verbroken. Het bedrag van 16.660 euro wordt overhandigd aan het Erasmus Trustfonds. Kim Elferink, verantwoordelijk voor de organisatie, kijkt terug op een mooie editie. “We zijn enorm trots op alle deelnemers en donateurs. Met hun inzet hebben ze geholpen om dromen waar te maken – en de sfeer was fantastisch!”

Wil je meer informatie of meedoen aan de Erasmus Charity Run? Bekijk dan de website en houd de Facebook en Instagram pagina's in de gaten.