De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit. Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Michaela Schippers (RSM) over het effect van goalsetting en andere interventies op studiesucces.
De gender- en etniciteit kloof in de academische prestaties vormt een van de belangrijkste sociale problemen van vandaag. Eerder onderzoek heeft aangetoond dat een evidence-based online interventie voor goalsetting, de academische prestaties van studenten kan verbeteren. Met name voor mannelijke en allochtone studenten heeft dit effect, waardoor de prestatiekloof wordt verkleind (Schippers, Scheepers, & Peterson, 2015). Het huidige onderzoek bouwt hierop voort en beoordeelt de effecten van een combinatie van interventies (doelen stellen, studiekeuze gesprekken en een N=N) op de studieresultaten van subgroepen van studenten. Het idee is dat de academische prestaties van minderheden en mannelijke studenten het meest worden verbeterd door de combinatie van twee van deze drie interventies (SCM en het stellen van doelen). Lees meer hier.
Opbrengsten
Freyhofer, S., Ziegler, N., Elisabeth De Jong, E., Schippers, M.C. (2021). Loneliness, depression, and anxiety in times of COVID-19: How coping strategies and loneliness relate to mental health outcomes and academic performance. Frontiers in Psychology, doi.org/10.3389/fpsyg.2021.682684
De Jong, B., Ziegler, N. & Schippers, M.C. (2020). From shattered goals to meaning in life: life crafting in times of the COVID-19 Pandemic. Frontiers in Psychology, 11; 2648. Special issue: Coronavirus Disease (COVID-19): Psychological, Behavioral, Interpersonal Effects, and Clinical Implications for Health Systems. doi: 10.3389/fpsyg.2020.577708
Dekker, I., De Jong, E. M., Schippers, M. C., De Bruijn-Smolders, M., Ziegler, N., Giesbers, B., Alexiou, A, (2020). Optimizing students’ mental health and academic success: AI-enhanced life crafting. Frontiers in Psychology, 11, 1063. Special issue: Achievement emotions in University Teaching and Learning, Students’ Stress and Well-being. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01063
- Onderzoeker
- Gerelateerde links
- Meer CLI Fellowship projecten