Eddy van Doorslaer gekozen tot lid KNAW

De Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) heeft vijftien nieuwe leden gekozen, waaronder Eddy van Doorslaer, hoogleraar Health Economics aan Erasmus School of Economics.

Leden van de KNAW, vooraanstaande wetenschappers uit alle disciplines, worden gekozen op grond van voordrachten van peers binnen en buiten de Akademie. De KNAW telt circa vijfhonderd leden, verdeeld over de Afdeling Letterkunde en de Afdeling Natuurkunde. Een lidmaatschap is voor het leven. Op maandag 30 september 2013 wordt Van Doorslaer geïnstalleerd als Akademielid in het Trippenhuis van de KNAW.

Decaan Philip Hans Franses: “Dit is een zeer eervolle erkenning van het wetenschappelijke werk van Eddy van Doorslaer. Heel terecht ook dat de KNAW dit belangrijke vakgebied op deze wijze erkent. En natuurlijk geweldig voor de Erasmus School of Economics om ruim vertegenwoordigd te zijn bij de KNAW.”

Over Eddy van Doorslaer

Eddy van Doorslaer (1958) houdt zich bezig met gelijkheid in gezondheid en gezondheidszorg. Hij heeft met zijn werk een bepalende invloed gehad op de internationale onderzoeksagenda. De door hem ontwikkelde methoden zijn de standaard geworden voor het meten van ongelijkheid in gezondheid en in de toegang tot zorg. Zijn werk levert belangrijke inzichten voor de beleidsdiscussie over welk gedeelte van de zorg collectief gefinancierd moet worden.

Klik hier voor het persbericht op de website van de KNAW.