Drop, cabaret en haring voor internationale studenten

Foto: Michelle Muus

Donderdagmiddag 24 januari werden de nieuwe internationale studenten verwelkomd in het Erasmus Paviljoen. Terwijl het buiten hard begon te sneeuwen, kregen 120 nieuwe studenten een warm welkom van onze rector magnificus prof. dr. Rutger Engels en ontmoetten ze het cortège met hoogleraren van het International Housing Institute, Erasmus MC, Erasmus School of Law en Erasmus School of History, Culture and Communication.

Erasmus Student Network-president Sander van der Neut vertelde de studenten hoe belangrijk het is om internationale ervaring op te doen en daagde ze uit om minstens één Nederlandse vriend te maken. Als afsluiting van het officiële gedeelte liet Britse komediant Adam Fields de zaal schaterlachen om Nederlandse gebruiken en gewoontes, zoals het woord ‘gezellig’ overal voor gebruiken. De afterparty werd gegeven in het Erasmus Sport Café. Hier konden de nieuwe studenten Nederlandse lekkernijen proeven zoals pannenkoeken met stroop, dropjes en rauwe haring. Welkom op de Erasmus Universiteit Rotterdam!

Het International Welcome wordt twee keer per jaar georganiseerd door het International Office EUR.

Foto: Michelle Muus

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl