De beste leiderschapsvaardigheden voor een succesvolle toekomst

De beste leiderschapsvaardigheden voor een succesvolle

Welke leiderschapsvaardigheden gebruiken toonaangevende zakelijke leiders om in ook in 2020 en daarna succesvol te blijven? Dat zal te horen zijn tijdens de RSM Leadership Summit op vrijdag 2 oktober 2015. Op dit jaarlijkse evenement van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) komen topwetenschappers en toonaangevende managers uit het bedrijfsleven samen om te spreken over de leiderschapsvaardigheden die nodig zijn om in de toekomst succesvol te blijven. ​

Op de RSM Leadership Summit komen topspelers uit het bedrijfsleven, de beste wetenschappers van RSM, alumni van RSM en zakelijke relaties een halve dag samen om op hoog niveau te netwerken en kennis uit te wisselen. Ieder jaar trekt het evenement meer deelnemers.
Thema dit jaar is ‘Leadership survival kit’. Zakendoen, innovatie en financiële omstandigheden veranderen in de loop der tijd. Dit vereist een andere leiderschapsstijl. Het zorgt er ook voor dat voortdurend de meest effectieve leiderschapsvaardigheden moeten worden ontwikkeld om zich aan veranderingen aan te kunnen blijven passen - en deze te kunnen blijven realiseren.

Deelnemers aan de RSM Leadership Summit 2015 kunnen zich laten inspireren door zakelijk leiders die zullen spreken over de beste leiderschapsvaardigheden om ook in 2020 en daarna succesvol te zijn.

Sprekers zijn onder andere Marijn Dekkers (voorzitter Raad van Bestuur van Bayer AG), Dorothee van Vredenburch (hoofd verandering en organisatie en lid van de raad van bestuur van NN Group) en Merel van Vroonhoven (bestuursvoorzitter van de Nederlandse Autoriteit Financiële Markten (AFM)).

Zo zal Dekkers vanuit persoonlijke ervaring zijn kijk geven op leidinggeven in Amerika en Europa en een wetenschappelijke benadering van de optimalisatie van het ‘onderbuikgevoel’ presenteren. Daarnaast zal de Bayer-topman vertellen over de manier waarop organisaties hun globale uitdagingen het hoofd kunnen bieden door van cultureel erfgoed een zakelijk voordeel te maken.

Dorothee van Vredenburch presenteert drie niveaus van communicatie die leiders moeten beheersen. Merel van Vroonhoven spreekt over de impact van vrijwilligerswerk op haar dagelijks leven als leider en actief lid van verschillende liefdadigheidsorganisaties.

Academisch perspectief
Naast interactie met deze invloedrijke leiders biedt de RSM Leadership Summit deelnemers ook de mogelijkheid om kennis te maken met het laatste onderzoek en de meest recente inzichten op het gebied van leiderschapsvaardigheden. Gerenommeerde wetenschappers van RSM zoals Rob van TulderLucas Meijs en Joep Cornelissen zullen de opvattingen van de sprekers uit het bedrijfsleven van wetenschappelijk commentaar voorzien en netwerken met de gemeenschap van RSM.

De Leadership Summit, die voor het eerst in 2009 werd georganiseerd, vindt plaats in de karakteristieke Van Nelle fabriek in Rotterdam en wordt gepresenteerd door tv-presentator en journalist Twan Huys. De Leadership Summit is ook het startschot van het reünieweekend voor RSM-alumni. Ook worden de RSM Distinguished Alumni Awards uitgereikt.

Voor nadere informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Marianne Schouten, Media & Public Relations Manager voor RSM op +31 10 408 2877 of per e-mail op mschouten@rsm.nl.