Cryptovaluta, een nieuwe seksuele revolutie en Drs. P in Studio Erasmus

Deze afbeelding mag niet gebruikt worden zonder toestemming van Studium Generale (studiumgenerale@eur.nl)

Op dinsdag 27 maart zijn in Studio Erasmus onder meer topeconoom Ivo Arnold over crypto currencies te gast, en filosofe Marli Huijer over seksuele vrijheid. Historicus Hein Klemann geeft een minicollege over De Rotterdamse verslaving aan de haven.

De Erasmus Universiteit over de actualiteit en het laatste academische onderzoek – dat is Studio Erasmus. Verrassend, prikkelend, maar altijd academisch verantwoord. Op dinsdag 27 maart 2018 in Theater Rotterdam locatie Schouwburgplein, staan o.a. op het programma:

• Pleidooi voor een nieuwe seksuele revolutie – Marli Huijer (hoogleraar publieksfilosofie en voormalig Denker des Vaderlands ) met een preview op Beminnen – Nieuw licht op seksuele Vrijheid dat twee dagen later verschijnt.
  • Is Rotterdam verslaafd aan de haven? - Een historisch minicollege over een eeuw economische verwevenheid van stad en haven. Door Hein Klemann, hoogleraar sociale en economische geschiedenis.
  • Ordinaire speculatie of revolutie van het financiële systeem? – Ivo Arnold (hoogleraar monetaire economie) over bitcoins en andere cryptovaluta.
  • Het Rotterdams Passé van Drs. P; bibliothecaris Roman Koot over het belang van Drs. P voor Rotterdam en haar universiteit en de schenking van zijn omvangrijke archief aan het Rotterdams Leeskabinet.

En livemuziek door Job Greuter met Rotterdamse liedjes van Drs. P.

Dinsdag 27 maart 2018 | 20.30 – 21.45 uur (inloop met livemuziek vanaf 20.00 uur) | Theater Rotterdam, foyer Schouwburg | Toegang gratis, reserveren mogelijk via deze link

Studio Erasmus is een programma van de Erasmus Universiteit, in samenwerking met Studium Generale, Vers Beton en Theater Rotterdam. Presentatie: Geert Maarse.