CEO’s willen meer belastingmaatregelen om duurzaamheid te stimuleren

CEO’s willen meer belastingmaatregelen om duurzaamheid te

CEO's en managers willen dat er meer belastingmaatregelen komen om duurzaamheid te stimuleren. Dit hebben ze liever dan subsidies, blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit onder 300 managers en CEO's. Ze zien veel voordelen van zulke maatregelen, zegt Karen Maas, wetenschappelijk directeur van het programma Corporate Social Responsibility en universitair docent aan Erasmus School of Economics.

‘Wat je merkt aan de subsidies die tot nu toe in het leven zijn geroepen, is dat het toch vaak gaat om kortetermijnsubsidies. Dit is voor bedrijven erg lastig omdat ze daar niet op kunnen sturen.’ Aldus Maas.

Klik hier om het hele fragment te beluisteren bij BNR Nieuwsradio, d.d. 12 januari 2015.

Klik hier om het hele artikel te lezen op correspondent.nl, d.d. 13 januari 2015.