Bridging the gap between academic education and society: how project-based learning can contribute to students' societal engagement

CLI Fellowship van Renée Scheepers

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit. 

Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Renée Scheepers (ESHPM) dat zich richt op hoe project-based learning kan bijdragen aan de maatschappelijke betrokkenheid van studenten. 

Project-based learning (PjBL) overbrugt de kloof tussen disciplinaire en wetenschappelijke kennis, en de professionele projectvaardigheden die studenten nodig hebben in hun (toekomstige) werk om maatschappelijke problemen op te lossen. Deze kloof wordt verkleind door studenten te betrekken bij kleinschalig leren rond complexe, realistische maatschappelijke vraagstukken, ingebed in teamgebaseerde projecten. Deze methode is opgenomen in een vernieuwend project-gebaseerd leerprogramma binnen het nieuwe bachelorcurriculum van de medische opleiding (ErasmusArts 2030) aan het Erasmus MC. Het huidige project zal eerst verduidelijken hoe het PjBL-programma het meest effectief kan worden georganiseerd, gebaseerd op de perspectieven van projectbegeleiders, docenten en studenten. Daarnaast zal het project evalueren hoe studie-eisen en middelen binnen PjBL de motivatie en maatschappelijke betrokkenheid van studenten optimaal kunnen ondersteunen. Deze inzichten worden verzameld via zowel kwalitatieve (focusgroepen) als kwantitatieve (enquêtes) methoden.

Onderzoeker
Gerelateerde links
More CLI Fellowship projects

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen