Betere toegang voor Indonesische studenten

Indonesische master- en promotiestudenten krijgen gemakkelijker toegang tot de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hierover heeft de universiteit onlangs een samenwerkingsovereenkomst gesloten met het Indonesia Endowment Fund for Education, dat beurzen verstrekt aan high potentials.

Het Indonesia Endowment Fund for Education (LPDP) stelt Indonesische studenten die worden gezien als ‘future leaders’ in staat om in het buitenland te gaan studeren. Het gaat nu nog 3000 beurzen per jaar, maar moeten er 10.000 worden. Nederland is na het Verenigd Koninkrijk het land van voorkeur voor het LPDP.

Actiever werven
Onlangs sloot het LPDP een samenwerkingsovereenkomst met de Erasmus Universiteit over het promoten van toegang tot de master en PhD-programma’s van de Rotterdamse instelling. Door de overeenkomst, die een looptijd heeft van vier jaar, kan de Erasmus Universiteit actiever gaan werven in Indonesië.

De verwachting is dat vijftig tot honderd Indonesische studenten per jaar van de regeling gebruik gaan maken. Het past daarmee in de doelstelling van de Erasmus Universiteit om meer te internationaliseren. Op dit moment studeren er ruim 170 Indonesische studenten in Rotterdam.

De overeenkomst werd getekend door Pauline van der Meer Mohr, voorzitter van het College van Bestuur, en Eko Prasetyo, President Director van het LPDP.

Team Persvoorlichting, T (010) 408 1216 E press@eur.nl