Begunstigers ontmoeten naamgever van de Philip Hans Franses Scholarship

Lizi Burduli, Makhabbat Musssagaliyeva and Philip Hans Franses standing next to each other with the Jan Tinbergen statue
Erasmus School of Economics

Begunstigers van de Philip Hans Franses Scholarship, economiestudenten Lizi Burduli en Makhabbat Mussagaliyeva, hebben de gelegenheid gekregen om de naamgever van de beurs, prof. dr. Philip Hans Franses, voormalig decaan van Erasmus School of Economics, te ontmoeten.

Ontmoeting met de naamgever van de Philip Hans Franses Scholarship

Op 6 maart 2023 kregen economiestudenten Lizi Burduli en Makhabbat Mussagaliyeva de kans om de naamgever van hun beurs te ontmoeten. Lizi en Makhabbat, die respectievelijk in 2021 en 2022 de beurs kregen toegewezen, leerden meer over de Nobelprijswinnaars met ‘Rotterdamse roots’, Jan Tinbergen en Guido Imbens. Op hun beurt deelden Lizi en Makhabbat hun ervaringen over hoe het is om in Rotterdam te studeren.

Lizi Burduli smiling at the camera
Lizi Burduli

Ervaringen van begunstigers

Lizi Burduli ontving de beurs vorig studiejaar en zit nu in het tweede jaar van de International Bachelor in Economics and Business Economics (IBEB).

Ze heeft haar eerste jaar met uitstekende resultaten afgerond en is momenteel teaching assistent en neemt deel aan de Bachelor Honours Class. Ze kijkt ernaar uit om volgend jaar op uitwisseling te gaan.

Makhabbat Mussagaliyeva smiling at the camera
Makhabbat Mussagaliyeva

Makhabbat Mussagaliyeva zit in het eerste jaar van het IBEB-programma en studeert momenteel hard om haar BSA te halen. Ze is vooral geïnteresseerd in statistiek en data analytics en hoopt haar studie in deze richting voort te zetten.

Zowel Lizi als Makhabbat merken op dat het eerste studiejaar best zwaar is. Omdat Lizi uit Georgië komt en Makhabbat uit Kazachstan, is het middelbaar onderwijs dat ze kregen heel anders dan het onderwijs in het IBEB-programma. Vooral op het gebied van wiskunde en macro- en micro-economie maken ze een zeer steile leercurve door.

Wonen in Rotterdam

Zowel Makhabbat als Lizi wonen met veel plezier in Rotterdam. Makhabbat hield meteen van Rotterdam omdat het veel overeenkomsten heeft met haar geboorteplaats Astana, zoals de hoogbouw en de gevarieerde omgeving. Lizi had nooit gedacht dat ze in Rotterdam zou wonen maar is erg blij dat het nu haar nieuwe thuis is, dankzij de beurs die ze heeft gekregen. Beide studenten waarderen de open, levendige en internationale omgeving die Rotterdam biedt en voelden zich snel thuis omdat iedereen vriendelijk en behulpzaam was. Ook loven ze allebei het gemak van het openbaar vervoer. Huisvesting is daarentegen een serieus probleem.

De Philip Hans Franses Scholarship

De Philip Hans Franses Scholarship is bedoeld voor een excellente student uit een niet-EER-land die een verschil wil maken en zonder deze beurs niet aan Erasmus School of Economics zou kunnen studeren. De begunstiger krijgt kwijtschelding van het collegegeld voor de volledige duur van de bacheloropleiding. Er is elk jaar maar één Philip Hans Franses Scholarship beschikbaar, dus de concurrentie is zwaar.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Medewerker Media en Public Relations van Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl, mobiel: +31 6 53641 846.