Bas Jacobs: ''CPB te optimistisch''

Het Centraal Planbureau (CPB) is waarschijnlijk te optimistisch bij zijn voorspellingen over de effecten van het nieuwe bezuinigingspakket. Dat zeggen Bas Jacobs, hoogleraar Overheidsfinancien aan Erasmus School of Economics, en Sylvester Eijfferinger van de Universiteit Tilburg in de uitzending van het RTL Nieuws van 15 september 2013.

Bas Jacobs reageert op de nieuwe ramingen van het CPB die ervan uit gaan dat iedereen er gemiddeld 0,5% in koopkracht op achteruit gaat.

''Het CPB heeft de groei de afgelopen jaren stelselmatig overschat en ik verwacht dat de ramingen over de groei, consumptie, de investeringen en de werkloosheid nu ook te optimistisch zijn'', aldus Jacobs.

• Klik hier voor het artikel op de website van RTL Z, d.d. zondag 15 september 2013.