Bas Donkers nieuwe capgroep directeur Bedrijfseconomie

Bas Donkers wordt met ingang van 1 januari 2014 benoemd tot capgroep directeur van de capaciteitsgroep BE. Hij volgt hiermee Benedict Dellaert op die sinds het vertrek van Willem Verschoor waarnemend directeur is.

Bas Donkers is hoogleraar marketing research aan Erasmus School of Economics. Zijn onderzoek richt zich op de modelmatige analyse van keuzegedrag in zeer brede zin. Verder is hij actief betrokken bij het onderwijs in het eerste bachelor jaar in zowel de reguliere bachelor als in het IBEB programma en actief als Erasmus School of Economics doctoral director.

Bas Donkers bedankt zijn voorgangers voor al hun goede werk en de sterke uitgangspositie voor BE waar hij mee begint. Hij ziet als belangrijkste doel de door zijn voorgangers ingezette groei en aandacht voor kwaliteit een verdere impuls te geven. Bas Donkers heeft een grote interesse voor het brede scala aan onderwerpen binnen de bedrijfseconomie en is actief betrokken bij zowel onderzoek als onderwijs. De grote diversiteit aan mensen en activiteiten binnen BE is voor hem dus heel herkenbaar. De decaan is dan ook bijzonder verheugd dat hij Bas Donkers bereid heeft gevonden deze taak op zich te nemen.

Philip Hans Franses
Decaan Erasmus School of Economics