Alumnus Vincent Karremans beëdigd als staatssecretaris van Jeugd, Preventie en Sport

ESE - Vincent Karremans
Martijn Beekman

Vincent Karremans (1986), alumnus van zowel Erasmus School of Economics als Erasmus School of Law, is beëdigd als staatssecretaris van Jeugd, Preventie en Sport in het nieuwe rechtse kabinet van premier Dick Schoof. Op dinsdag 2 juli 2024 beloofde Karremans tegenover koning Willem-Alexander zijn taken ‘eerlijk, ijverig en onpartijdig’ uit te voeren.

Vincent Karremans, geboren in Rotterdam, is een Nederlandse politicus. Hij is lid van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD) en was tot voor kort betrokken bij de lokale politiek van Rotterdam, waar hij verschillende functies vervulde binnen de gemeenteraad.

In 2021 werd Karremans aangesteld als wethouder van Rotterdam, verantwoordelijk voor onder meer openbare orde, veiligheid en havenzaken. Zijn werk was gericht op het verbeteren van de veiligheid van de stad, het bevorderen van de economische groei en het verbeteren van de levenskwaliteit van haar inwoners.

Karremans volgde hoger onderwijs aan zowel Erasmus School of Economics als Erasmus School of Law. In een double degree programma behaalde hij in 2011 een masterdiploma economie (Financial Economics) en in 2012 een masterdiploma rechten (Ondernemingsrecht).

Vincent Karremans staat ook bekend als oprichter van Magnet.me, een netwerkplatform voor studenten en jonge professionals om in contact te komen met potentiële werkgevers.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Media & Public Relations Officer bij Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl, mobiel: 06 53 641 846.