Bekijk het studieprogramma

Media, Digitalisation & Social Impact
Student DSS op campus

Het studieprogramma in het kort

Media, Digitalisation & Social Impact is een van de vijf specialisaties binnen de master Media Studies. Het curriculum is kleinschalig, intensief en interactief. Seminars, workshops, excursies en gastcolleges zorgen voor een gevarieerd en uitdagend programma. 

De masterspecialisatie behandelt actuele onderwerpen zoals de integratie van digitale technologieën in allerlei alledaagse zaken en de effecten daarvan. Maar ook kwesties binnen verschillende vakgebieden en sectoren die kritisch bekeken moeten worden, zoals gegevensverzameling, discriminatie, privacyschending en verstoringen door en via digitale media.

Media, Digitalisation & Social Impact is een van de vijf specialisaties binnen de master Media Studies. Het curriculum is intensief, maar kleinschalig en interactief. En het is een gevarieerd programma met seminars, workshops, excursies en gastcolleges.

Dit ga je leren

Er wordt veel aandacht besteed aan academische vaardigheden: je leert presenteren, debatteren, schrijven en analyseren. Je krijgt ondersteuning van een gemotiveerd team van internationale docenten. Je eigen inbreng wordt gewaardeerd en telt mee in je beoordeling. Daarnaast kun je toegewijde, individuele begeleiding verwachten bij het schrijven van je masterscriptie.

Media, Digitalisation & Social Impact by dr. Daniel Trottier

Overzicht van het studieprogramma

Hieronder kun je het programma van Media, Digitalisation & Social Impact voor 2024-2025 bekijken.

Opmerking: de capaciteit van Keuzevakken en Research Workshops is beperkt. Studenten kunnen hun voorkeuren aangeven. Toewijzing gebeurt door het programmabureau. Inhoud, thema's en planning van Keuzevakken en Research Workshops zijn aan verandering onderhevig en kunnen in volgende academische jaren afwijken. Als je meer wilt weten over een bepaalde cursus, kun je de cursuscode invoeren in de Course Catalogue.

Study schedule

Blok 1

Vakcode: CM4601
Studiepunten: 5 EC

Vakcode: CM4602
Studiepunten: 5 EC

Blok 1-2

Vakcode: CM4304
Studiepunten: 10 EC

Blok 2

Vakcode: CM4604
Studiepunten: 5 EC

Vigilant Audiences, Visibility and ReputationCM42525EC
Surveillance and the Media CM4650

Vakcode: CM4605
Studiepunten: 5 EC

Roaming the Digital World: Data Analytics for Business & SocietyCM41045EC
Unboxing the AlgorithmCM4606

Blok 1-4

Vakcode: CM5050
Studiepunten: 20 EC

Is dit jouw studie?

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen