Samenwerken met externe partners in het wetenschappelijk onderwijs

Als je een positieve impact wilt creëren in de kern van ons onderwijs en maatschappelijke urgenties wilt aanpakken, dan moet je samenwerken met externe partners die al bezig zijn met het aanpakken van deze urgenties.

Working together with societal partners

Waarom? Omdat we weten dat de uitdagingen in onze wereld complex en interdisciplinair zijn. Door samen te werken met externe organisaties die dagelijks met deze uitdagingen te maken hebben, kunnen we onze studenten een leerervaring bieden die verder gaat dan de grenzen van het klaslokaal. Door onze samenwerking met partners kunnen onze studenten echte, dringende maatschappelijke problemen aanpakken. Door ze in contact te brengen met organisaties die in de voorhoede van de verandering staan, verwerven onze studenten waardevolle inzichten, versterken ze hun vaardigheden en maken ze directe impact.

Aan de Erasmus Universiteit Rotterdam reikt onze missie verder dan het klaslokaal: we willen een bijdrage leveren aan de samenleving door onze studenten in staat te stellen hetzelfde te doen. In nauwe samenwerking met externe partners verweven we sociale kwesties in onze onderwijsprogramma’s, zodat onze studenten niet alleen met hun cijfers uitblinken, maar ook de dringende problemen van onze wereld begrijpen en zich ermee bezighouden. Samen maken we gebruik van de kracht van onderwijs en actie om een betere toekomst voor iedereen tot stand te brengen.