Beleid zonder positief effect moeten we afschaffen, MDT daarom niet

Hoe bepaal je de impact van een groot, landelijke programma Maatschappelijke Diensttijd met honderden partners en meer dan 120.000 deelnemers? Dat is de vraag waar David van de Velde, impact researcher, zich vanuit het Impact Centre Erasmus inmiddels al drie jaar over buigt. Dit doet hij samen met Marit Schouten en Karen Maas, en in nauwe samenwerking met Albert Bots, Sofia Grobberio en Irfan Alic van MDT (Dienst Uitvoering Onderwijs (Ministerie van OCW)) en o.a. Katja Lahaye van Verian Group. 

Er is de laatste tijd veel (media)aandacht voor MDT en de impact van MDT, zo schreven bijvoorbeeld Sander Schimmelpenninck en Özcan Akyol er een er een column over. Ook in de politiek is er aandacht voor MDT. Allemaal benoemen ze ook verschillende effecten en impact van MDT. Maar hoe vangen en duiden we deze impact nu precies? In deze blog legt David het graag uit!

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen