Lessen Carillon

Oefenklavier onder de carillontoren

Voeg toe aan agenda
Chris Gorzeman

Hoor je de klokken op de Campus luiden en wil je weten waar de klepel hangt? Doe dan mee met workshop Erasmus Carillon!

Wat

Iedere woensdag van 12.30 tot 13.00 wordt het carillon van de Erasmus Universiteit bespeeld. Je hebt de muziek op de klokken vast wel eens gehoord en naar boven gekeken waar de beiaardier in de glazen cabine op de luchtbrug de klokken laat klinken. Ben je nieuwsgierig geworden en zou je dat ook eens willen proberen? Weet je dan welkom bij de workshop ‘Erasmus Carillon.’ Kijk maar eens naar onderstaande video om alvast een idee te krijgen hoe leuk het is.

Sneak Peek of the Tinbergen Variations

Wie

De workshop is bedoeld voor studenten en medewerkers van de Universiteit. Het kunnen lezen van noten of het bespelen van een instrument is niet nodig om deel te nemen aan de workshop.

Wanneer

Woensdag 27 oktober, 10.30 – 13.00 uur. De workshop is een eenmalig evenement maar voor deelnemers die tijdens de workshop de smaak te pakken hebben is het mogelijk om zich verder te bekwamen in het beiaardspel door deel te nemen aan een cursus.

Waar

De workshop vindt plaats aan het oefenklavier in de kamer onder de luchtbrug tussen het H en het A (Erasmus) Gebouw op Campus Woudestein. Het laatste half uur bespelen beiaardier en deelnemers de klokken boven de luchtbrug.

Docent

De workshop wordt gegeven door Mathieu Polak, beiaardier van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij geeft les aan beginnende en gevorderde beiaardleerlingen. Naast de EUR geeft hij les bij Beiaard Centrum Nederland in Amersfoort en geeft hij jaarlijks een zomercursus carillon in Hannover (Duitsland).

Aanmelden

De workshop is gratis voor studenten en medewerkers van de Universiteit. Zes deelnemers is het maximum. Als er te veel deelnemers zijn wordt een extra workshop overwogen. Aanmelden gebeurt door je van tevoren aan te melden bij de docent: mathieudpolak@hotmail.com. Bellen/Appen kan ook: (06) 22157746.

Datum: 27 oktober
Tijd: 10.30-13.00 uur