Wat betekent het voor onderzoek om niet-academici aan tafel uit te nodigen?

Normatieve discussie
maandag 23 sep 2024, 10:00 - 12:00
Seminar
Gesproken taal
Engels

Q-building (lounge/begane grond), campus Woudestein

Registreren Voeg toe aan agenda
Alexander Santos Lima

Welke dilemma's en uitdagingen komen geëngageerde onderzoekers tegen als ze onderzoek doen samen met niet-academici? Nu impact en engagement steeds belangrijker worden voor onze universiteit, rijzen er vragen over de autoriteit, grenzen en verantwoordelijkheden ervan. Met deze bijeenkomst starten we de discussie over de normatieve aspecten van verantwoord, geëngageerd onderzoek.

Deze pagina wordt voortdurend bijgewerkt, bezoek deze pagina regelmatig voor bijgewerkte informatie.

Wat is er nodig om onderzoek te doen samen met niet-academici en wat zijn de gevolgen? Een dialoog over gelijkwaardigheid, 'goede' versus 'slechte' engagement, academische vrijheid en de mogelijke implicaties voor individuele onderzoekers, externe onderzoekspartners en de EUR.

Sprekers

Met onder meer:

Moderatie: Dr. Katharina Bauer (ESPhil).

Registratieformulier

De Erasmus Universiteit Rotterdam gaat vertrouwelijk om met uw gegevens. Uw gegevens worden alleen gebruikt voor evenements-doeleinden. Meer informatie vindt u in ons privacystatement.

Georganiseerd door het Open & Responsible Science programma, Erasmus Universiteit Rotterdam