Uitreiking Lof der Zotheidspeld 2022

donderdag 27 okt 2022, 16:30 - 19:00
Voeg toe aan agenda
Hovo cursus Grote Denkers deel 1

Het Comité Erasmus, Icoon van Rotterdam, nodigt u uit voor de viering van de verjaardag van Desiderius Erasmus Roterodamus (1466 – 1536) in de Burgerzaal van het stadhuis Rotterdam, Coolsingel 40.

Het Comité Erasmus, Icoon van Rotterdam heeft de Lof der Zotheidspeld 2022 toegekend aan de Rotterdamse schilder Peter Koole (Middelburg, 1958) voor zijn politiek geëngageerde werk. Koole ontvangt de prijs op donderdag 27 oktober in de Burgerzaal van het Rotterdamse stadhuis uit handen van Faouzi Achbar, wethouder van Welzijn, Samenleven, Sport en Digitale inclusie.

Het programma is als volgt:

16:30: Inloop (S.v.p. (een afdruk van) uw uitnodiging en identiteitsbewijs meebrengen)

17:00: Start programma in de Burgerzaal

• Opening door Steven Lamberts, voorzitter van het Comité Erasmus.
  • Uitreiking van de Lof der Zotheidspeld 2022 en de cheque aan Peter Koole, beeldend kunstenaar, door Faouzi Achbar, wethouder Welzijn, Samenleven, Sport en Digitale inclusie.
  • Videoportret van Peter Koole, door Marcella Kuiper
  • ‘Erasmus als moreel kompas in tijden van oorlog. Hendrik Jan Mispelblom Beyer en Rotterdam (1941 – 1948)’ Lof der Zotheid lezing door Siebe Thissen, historicus en filosoof

18:00: Receptie (vindt plaats op de omloop voor de Burgerzaal)

19:00: Einde programma