Studio Erasmus

Talkshow
dinsdag 30 apr 2019, 20:30 - 21:45

Theater Rotterdam, foyer

Reserveren aanbevolen Voeg toe aan agenda

Studio Erasmus is de maandelijkse talkshow van de Erasmus Universiteit over wetenschap en actualiteit. Met interviews, minicolleges en livemuziek. Op dinsdag 30 april o.a.: socioloog Emiel Rijshouwer over de organisatie achter Wikipedia.

De Erasmus Universiteit over de actualiteit en het laatste academische onderzoek – dat is Studio Erasmus. Verrassend, prikkelend, maar altijd academisch verantwoord. Op dinsdag 30 april 2019 in Theater Rotterdam, staan o.a. op het programma:

• Mogen we sleutelen aan onze kinderen? - Medisch psycholoog Sam Riedijk en ethicus Boy Vijlbrief over hoe Nederland denkt over het behandelen van genetische “foutjes”. Zijn in de toekomst alle erfelijke ziektes de wereld uit?
  • Hoe behoudt Wikipedia haar open karakter? – Socioloog Emiel Rijshouwer dook voor zijn onderzoek in de wereld achter de grootste gratis encyclopedie ter wereld. Wikipedia wordt geroemd om haar revolutionaire, innovatieve en democratische organisatievorm en gezien als het voorbeeld dat zelforganisatie mogelijk is. Maar de praktijk is ook hier weerbarstig.
  • Geopolitiek en het Midden-Oosten - Ward Vloeberghs over onrust in de regio, de protesten in Algerije en Soedan, de rol van Iran en Saudi-Arabië en verschuivende machtsverhoudingen op het wereldtoneel.
  • (Voor wie) Is Rotterdam een slimme stad? - Minicollege van Jiska Engelbert over de behoefte een smart city te willen zijn. Maar wie heeft er nou precies voordeel van al die technologie, big data en artificiële intelligentie?

Livemuziek van Erasmus Music Collective.

Datum: dinsdag 30 april 2019
Tijd: 20.30 - 21.45 uur (inloop: 20.00 uur)
Locatie: Theater Rotterdam - Foyer Rotterdamse Schouwburg

Ticket informatie
Toegang: gratis, reserveren wordt aanbevolen

Studio Erasmus is een programma van de Erasmus Universiteit, in samenwerking met Studium Generale, Vers Beton, Erasmus Magazine en Theater Rotterdam. Presentatie: Geert Maarse.