Rondleiding Ai Weiwei - Kunsthal

Rondleiding van de grootschalige tentoonstelling
dinsdag 24 okt 2023, 15:00 - 16:15
Gesproken taal

Kunsthal Rotterdam

Bestel je tickets! Voeg toe aan agenda
Ai Weiwei

De Kunsthal Rotterdam presenteert met trots een grootschalige tentoonstelling van een van de meest prominente kunstenaars van dit moment, de activist en criticus van autoritaire machtssystemen Ai Weiwei. Er is een rondleiding met uitleg over zijn installaties, Lego stenen werk, sculpturen en nog veel meer.

In Search of Humanity zal zijn meest uitgebreide overzichtstentoonstelling tot nu toe zijn. Met schilderijen, culturele readymades, werken gemaakt van LEGO stenen, sculpturen, installaties, fotografie en videowerken, zal de tentoonstelling een indrukwekkend overzicht geven van Ai Weiwei's meer dan vier decennia omspannende carrière en belangrijke werken uit al zijn verschillende creatieve periodes laten zien.

Deze must-see tentoonstelling biedt inzicht in het leven van de wereldberoemde Chinese kunstenaar en mensenrechtenactivist Ai Weiwei, zoals zijn jeugd in ballingschap als gevolg van de Culturele Revolutie van 1966 tot 1976, de onderdrukte studentenprotesten in Beijing en zijn persoonlijke opsluiting in 2011. Zijn kunstwerken tonen zijn zoektocht naar menselijkheid en een betere wereld.

Deze rondleiding zal in het Engels worden gegeven en is alleen toegankelijk voor studenten van de Erasmus Universiteit. Na de rondleiding kun je tot sluitingstijd zelf rondlopen over de overige exposities.

Datum: dinsdag 24 oktober
Tijd: 15.00-16.15 (verzamelen 14.45u.) We kunnen alleen met de hele groep naar binnen, laatkomers kunnen helaas niet meer mee!
Locatie: Kunsthal Rotterdam, Westzeedijk 34, verzamelen op de helling naast de hoofdingang
Toegang: € 5,- (alleen EUR-studenten)
Voertaal: Engels

Georganiseerd door Studium Generale