Promotie Y. (Yazhu) Li

Erasmus Building
Campus Woudestein
Voeg toe aan agenda

Y. Li verdedigt haar proefschrift op donderdag 2 november 2023, getiteld: ’Inkoop van eigen aandelen in de VS: Een uitgebreid onderzoek naar de data, aanleidingen en consequenties‘.

Hieronder volgt een korte samenvatting over het proefschrift:

Amerikaanse bedrijven zijn gestaag meer gebruik gaan maken van de terugkoop van eigen aandelen sinds de Securities and Exchange Commission (SEC) in 1982 Rule 10b-18 aannam als veilige haven bepaling voor de terugkoop van aandelen. In de daaropvolgende veertig jaar heeft de toename van de terugkoop van eigen aandelen zijn hoogtepunt bereikt in het belangrijkste betaalmiddel voor bedrijven worden. Het terugkopen van aandelen beïnvloedt managementbeslissingen en bedrijfsresultaten, en kan daardoor de kapitaalallocatie, marktefficiëntie en aandelenkoersen beïnvloeden. Dit proefschrift bestaat uit drie empirische essays over aandeleninkoopprogramma's op de open markt, waarbij de nadruk ligt op de gegevens, drijfveren en consequenties van de aankondiging en uitvoering ervan. Er worden nieuwe inzichten verschaft in de gegevens over de terugkoop van Amerikaanse aandelen en de relatie daarvan met de op aandelen gebaseerde beloning van CEO's en de schuldenkosten van het bedrijf. De bevindingen in dit proefschrift dragen niet alleen bij aan de academische literatuur, maar hebben ook relevante implicaties voor praktijkmensen en beleidsmakers.

De openbare verdediging zal exact om 13.00 uur beginnen. De deuren zijn gesloten zodra de openbare verdediging start, laatkomers kunnen eventueel op het scherm buiten meekijken. Er is geen mogelijkheid tot toelating tijdens het eerste gedeelte van de ceremonie. Gezien het plechtige karakter van de bijeenkomst adviseren wij om kinderen onder de 6 jaar niet naar het eerste gedeelte van de ceremonie mee te nemen.

Er is aan kandidaat een livestreamlink verstrekt.