Nederlands Studenten Orkest

Voorstelling
Gesproken taal

De Doelen

Meld je aan! Voeg toe aan agenda
Concert with musicians

Het Nederlands Studenten Orkest speelt Mahler 5!

Het Nederlands Studenten Orkest speelt op 24 februari een uniek programma in De Doelen. Onder leiding van Frans-Aert Burghgraef brengen de 90 getalenteerde leden van het NSO de prachtige 5e symfonie van Gustav Mahler ten gehore. Voor de pauze speelt het orkest een opdrachtcompositie van Sílvia Lanao waarin muziek van niemand minder dan Alma Mahler worden verwerkt. Deze liederen worden gezongen door sopraan Lilian Farahani. Laat je horen voor dit enthousiaste, ambitieuze orkest!

Programma Nederlands Studenten Orkest 2024
Gustav Mahler – Symfonie nr. 5
Alma Mahler – Ein Glück ohne Ruh

Nederlands Studenten Orkest 2024:
Thema: Laat je horen!
Dirigent: Frans-Aert Burghgraef
Solist (sopraan): Lilian Farahani
Opdrachtcomponist: Sílvia Lanao

Meer informatie over het NSO:
Het Nederlands Studenten Orkest (NSO) is een projectorkest dat ieder jaar opnieuw wordt gevuld door muzikale studenten. In februari leggen zij hun studie een maand stil om deel te nemen aan het orkest en zich helemaal te richten op het maken van klassieke muziek. De strijkers, houtblazers, koperblazers en slagwerkers vormen ieder jaar met zo’n 90 deelnemers het beste amateurorkest van Nederland!
Na een intensieve repetitieperiode worden er 13 concerten gegeven in binnen- en buitenland.

Meer informatie over het Nederlands Studenten Orkest is ook te vinden op www.nso.nl en sociale media:
Facebook: www.facebook.com/nederlands.studentenorkest
Instagram: www.instagram.com/studentenorkest
YouTube: www.youtube.com/user/studentenorkest

Musicians playing their instrument

The Dutch National Student Orchestra

Datum: 24 februari 2024
Tijd: 20:15
Locatie: De Doelen, Schouwburgplein 50, Rotterdam

Tickets uitsluitend voor EUR studenten en medewerkers:
Studenten EUR: €5,00
Medewerkers EUR: €10,00