Lancering digitale campus tour en challenge

Studenten lopen over de brug op de campus.
woensdag 28 feb 2024, 14:00 - 16:00
Campus Woudestein
Voeg toe aan agenda
Studenten lopen over de brug op de campus.

Het Academisch Outreach Programma (AOP) van IDEA Center presenteert: de digitale campus tour en de digitale campus challenge. Het AOP bevordert gelijke toegang tot (onze) universiteit voor historisch ondervertegenwoordigde studenten. Een van de benaderingen, met name voor jonge kinderen, is het bieden van een toegankelijke introductie tot de universitaire omgeving, waarbij we kinderen kennis laten maken met de fysieke omgeving (onze campus), maar ook met vocabulaire/terminologie/verhalen rondom de universiteit en het universiteitsleven.

Populaire activiteiten van het Academisch Outreach Programma voor jonge kinderen zijn de campus tour en de campus challenge, onder begeleiding van onze studentdocenten. De campus tour bestaat uit een rondleiding (meestal rennend uitgevoerd; het zijn kinderen!) over onze campus en het beantwoorden van een aantal vragen op verschillende locaties. De campus challenge voegt een paar actieve taken toe aan de tour; deelnemers kunnen hierbij punten verzamelen. Na afloop wordt de score van elk team of elke deelnemer gepresenteerd in een officieel online leaderboard. Aan het einde van elk schooljaar krijgt degene die op de eerste plaats staat een leuke verrassing!

"We willen onze toegankelijke kennismaking met de EUR uitbreiden door deze activiteiten te digitaliseren, waardoor de universiteit(scampus) toegankelijk wordt voor iedereen, op elk moment, op een manier die past bij de nieuwe generatie kinderen (digitale generatie), en die in lijn is met de missie van onze universiteit op het gebied van duurzaamheid", zegt Rajiv Mahadew, City Engagement Officer bij het AOP.

Rajiv: "Met de digitalisering van de campus tour en de campus challenge zijn we in staat om een toegankelijke, leuke en leerzame introductie tot de universiteit(scampus) te bieden voor kinderen in de leeftijd van 10-12 jaar, en ouder. Door middel van deze laagdrempelige introductie willen we bijdragen aan hun kennis over de universiteit en hun (toekomstige) sense of belonging vergroten. Op deze manier willen we rechtvaardige toegang tot universitair onderwijs bevorderen, het startpunt om een inclusieve universiteit te zijn: een universiteit van en voor iedereen".

Officiële lancering

Op woensdag 28 februari lanceren we de digitale campus tour en de digitale campus challenge officieel door één van de vier startpunten van de tour en challenge op de campus te onthullen. Semiha Denktaş, Chief Diversity Officer en Academic Lead van het Academisch Outreach Programma, heeft de eer om de digitale campus tour en challenge te onthullen en de eerste walk through te starten. Het startpunt is ter hoogte van de campus routekaart naast de Law Library in Sanders Building.