Jazz Concert & Masterclass – Art of Improvisation

dinsdag 11 apr 2023, 20:00 - 22:00
Gesproken taal

Erasmus Paviljoen

Bestel je ticket! Voeg toe aan agenda

Beluister Jazz Standards en originele composities tijdens dit concert door deze vier topartiesten met Masterclass ‘The Art of Improvisation’!

Tijdens dit concert hoor je Jazz Standards en originele composities door vier topartiesten! Een weergaloze combinatie van sax, gitaar, akoestische bas en drums! Hun enthousiasme, passie en intensiteit spat ervan af tijdens dit live optreden! Na het concert volgt de Masterclass ‘The Art of Improvisation’. Deze is voor iedereen toegankelijk.

Line Up:
Ratko Zjaca - gitaar
Stan Mitrovic - tenor saxophone en bass clarinet
Nick McGuire - contrabas
Taco Gorter - drums

Masterclass

Na afloop van het concert vindt de masterclass ‘The Art of Improvisation’ plaats. Bezoekers van het concert kunnen ook voor de Masterclass blijven.
Concert: 20.00 – 21.00
Masterclass: 21.15 – 22.00

Over Ratko Zjaca

Ratko Zjaca is ook onze gitaardocent en heeft de afgelopen jaren veel EUR-studenten lesgegeven! Met vele veelgeprezen opnames onder zijn naam heeft Ratko Zjaca opgenomen en opgetreden met enkele van de meest invloedrijke muzikanten in jazz en moderne improvisatiemuziek. Ratko is een zeer veelzijdige speler die vele muziekgebieden bestrijkt, maar is vooral bekend om zijn werk in het moderne jazz- en improvisatie-idioom. Hij bracht een flink aantal albums uit als leider en sideman.

ZZ Quartet - Midnight in Europe

Datum: dinsdag 11 april 2023