Inspiratiesessie Data-ondersteund werken in het onderwijs

Polak Building buitenkant van het gebouw in de zon.
dinsdag 19 nov 2024, 11:00 - 13:00
Presentatie
Gesproken taal
Education Lab
Meld je aan Voeg toe aan agenda
Person giving a presentation at the Education Lab
Erasmus University Rotterdam - Alexander Santos Lima

Benieuwd hoe data-analyse het onderwijs aan de EUR kan transformeren en welke innovatieve oplossingen onze data-analisten hebben ontwikkeld? We nodigen je van harte uit om deel te nemen aan de eerste inspiratiesessie van het programma Data-ondersteund werken in het onderwijs (DOW-OW)

DOW-OW is een programma dat vanuit het Chief Information Officer Office (CIOO) is opgezet om met inzichten uit data het onderwijs aan de EUR te verbeteren en te vernieuwen en daarbij de datacultuur van de EUR te versterken. Verschillende data-analisten presenteren hun concrete dataproduct of -solution in een korte pitch van 5 minuten, waarna we tijdens een gezamenlijke lunch verder met elkaar in gesprek kunnen gaan. Zo inspireren we elkaar, leren we van elkaar en komen we EUR-breed weer een stap verder.

11:00Opening en korte introductie DOW-OW door Vienna Lomonov (DOW)
11:15Pitches ronde 1
• Vindbaarheid en begrijpbaarheid van data door Tim Pelle, Sheldon Cramer (DOW)
• Onderwijsmonitor door Sen Zwartbol (DCH)
• Dashboarding vakevaluaties door Tyrone Hunte (ESE)
• Onderwijsinhoudelijke inzichten door Jaap Stelpstra, Maxime Fijnheer (DOW)
• Datakwaliteit en datastromen door Tim Pelle (DOW)
11:50Pauze
12:00Pitches ronde 2
• Datastrategie door Arun Rampersad (DOW)
• Prognose instroom eerstejaars Bachelorstudenten door Liselotte Vuijk (DOW)
• Pilot processmining door Wietse Buijs (ESL)
• Behoefte inventarisatie door Karan Fatingan (DOW)
• Smart campus pilot’s door Matthijs Malkus (DOW)
12:30Lunch
13:00Einde sessie

Organisation Bevat verplichte velden

Erasmus University Rotterdam handles your information confidentially. Your data will only be used for logistical purposes of this event. After this event has taken place, all data will be deleted. More information: Privacy Statement.

CAPTCHA

Ook pitchen?

Heb je zelf een dataproduct ontwikkeld en wil je ons daar graag mee inspireren? Je bent van harte welkom om het podium te pakken. Meld je vooraf aan op dow-ow@eur.nl en we geven je een plekje in het programma.

Datum: dinsdag 19 november
Tijd: 11:00 - 13:00
Locatie: Erasmus Education Lab
Entree: gratis (inclusief lunch)