Inclusive Education Good Practice Workshop

Het samenstellen van een inclusief curriculum
woensdag 4 okt 2023, 13:00 - 15:00
Type
Kamer
Theilgebouw: C2- 1
Registreer nu! Voeg toe aan agenda
Studenten met laptop in Langeveld building
Alexander Santos Lima

Terwijl we dit jaar weer een Wereld Lerarendag vieren, willen we bij het IDEA Centrum de belangrijke rol erkennen die leraren en andere personeelsleden spelen in het bevorderen van de 'inclusieve cultuur' van EUR. Om hen verder te ondersteunen in hun inspanningen om inclusieve klaslokalen en een gevoel van cohesie te creëren, hebben we de Inclusive Education Good Practice Workshop over het ontwerpen van een inclusief curriculum gepland. Een inclusief curriculum biedt alle studenten gelijke kansen om de leerresultaten van het studieprogramma te bereiken.

De workshop bespreekt de basisprincipes van het ontwerpen van een inclusief curriculum, samen met verschillende benaderingen die helpen bij het ontwikkelen van een diversiteit aan materialen, onderwijs- en leerstrategieën, beoordelingspraktijken en leerdoelen. Naast leerkrachten is de workshop ook nuttig voor docenten, beleidsadviseurs op het gebied van onderwijs en/of adviseurs op het gebied van leerinnovatie. Neem deel aan de workshop om te leren hoe je, vanuit jouw positie binnen de instelling, rechtvaardigheid en inclusie in het curriculum kunt verankeren.

De workshop is gepland op woensdag 4 oktober van 13:00-15:00 uur in het Theilgebouw: C2- 1. De workshop is onderdeel van het officiële lustrumprogramma.