Impact Day Energy Transition

Erasmus Hub!, Nassaukade 3, Rotterdam

Voeg toe aan agenda
ESE - Windmills Clean Energy

Op donderdag 23 mei organiseert Erasmus School of Economics de Impactdag Energietransitie, een middag gewijd aan de rol van de econoom in de complexe vraagstukken rondom de energietransitie.

Meld je hieronder aan voor een interessante middag met sprekers uit de wetenschap, industrie en publieke sector over thema’s zoals energieprijzen, consumentengedrag, toegang tot het energienetwerk en energieongelijkheid. Het brede terrein van het vakgebied economie staat hierin centraal. Beschikbare plekken zijn beperkt, dus schrijf je hieronder snel in!

TimeEvent
13:00 - 13:15Welkom
13:15 - 14:00Keynote speaker 1
14:00 - 15:00 Break-out session 1
A. Hoe kunnen we de beschikbare netcapaciteit beter gebruiken?
B. Samenwerken om de energietransitie te versnellen
C. Voorspellingen en energieprijzen
15:00 - 15:15 Break
15:15 - 16:00 Break-out session 2:
D. Het benutten van flexibiliteit om CO2 uitstoot te reduceren
E. Transitie naar duurzame brandstoffen
16:00 - 16:30  Keynote speech 2
16:30 - 16:45 Plenaire terugkoppeling
16:45 - EindNetwerkborrel

Het definitieve programma wordt binnenkort bekendgemaakt.

Sprekers

• Michiel Nijdam (Port of Rotterdam): De rol van de Haven van Rotterdam in de energietransitie.
  • Peter Mulder (TNO): Energieongelijkheid.
  • Leonardo Fuligni (Erasmus Centre for Entrepreneurship): Samenwerken in complexe ecosystemen waar zowel publieke als private belangen samenkomen.
  • Kristiaan Glorie (Erasmus Quantitative Intelligence): Het voorspellen van vraag.
  • Olga Heijmans - Kuryatnikova (Erasmus School of Economics): Het sturen van energiegebruik en de invloed op CO2-uitstoot.
  • Dongchen He (Tilburg University): Hoe beïnvloedt de onzekerheid van aanbod van duurzame energie de (forward) prijzen op termijnmarkten?
  • Linda Punt (RSM): Benut het netwerk beter door elektrische voertuigen slimmer te laden.
  • Larissa Mulder (Erasmus Centre for Urban, Port, and Transport Economics): Het economisch perspectief op de transitie naar duurzame brandstoffen voor de scheepvaart.
  • Mark de Kwaasteniet (BudgetThuis): De uitdagingen voor het elektriciteitsnet en de samenwerking tussen energiebedrijven.
  • Rob Massuger and Jeroen van der Beek (GreenChoice): Ervaringen bij innovaties om de vraag van consumenten te sturen.
  • Daniël Lodders (Saman Groep): Het samenwerken bij de opwekking, opslag en consumptie in energyhubs.
  • Marcel Volkerts (Baringa): Hoe kunnen we de beschikbare netwerkcapaciteit zo goed mogelijk gebruiken?

Deze middag wordt georganiseerd in samenwerking met de Benelux Association of Energy Economics.

Registratie

Beschikbare plekken zijn beperkt. Verzeker je van een plek door je hieronder in te schrijven:

Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.

Privacy Statement

Erasmus School of Economics gaat vertrouwelijk om met uw (inschrijvings)gegevens. Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor logistieke doeleinden. Meer informatie vindt u op www.eur.nl/en/ese/disclaimer/privacy-statement.