De Notenkraker - Klassiek Ballet

Ballet voorstelling
Ballet danseres die een pose vasthoudt en kerstballen
maandag 18 dec 2023, 20:00 - 22:30
Gesproken taal

Nieuwe Luxor Theater Rotterdam

Bestel je tickets! Voeg toe aan agenda
Twee ballet dansers die een pose vasthouden

Het ultieme Kerstgevoel bij het klassieke ballet ‘De Notenkraker’

Het klassieke ballet ‘De Notenkraker’ is adembenemend en een feest voor iedereen. Het ballet van de Staatsopera Bulgarije Stara Zagora is beroemd om zijn prachtige vertolkingen van de klassieke balletten.  Geniet van het prachtige decor, de glimmende kostuums en de wonderlijke danspassen. Je hebt gegarandeerd een heerlijk Kerstgevoel na afloop van de voorstelling.

Het verhaal: het is Kerstavond en bij de familie Stahlbaum is het tijd voor cadeaus. Clara krijgt van haar peetvader een prachtige notenkrakerpop. ’s Nachts verandert hij in een knappe prins, die Clara meeneemt naar een avontuurlijke sprookjeswereld. Samen met een leger tinnensoldaatjes, trekken ze ten strijde tegen de valse muizenkoning en reizen ze verder langs onder meer het mierzoete Snoepgoedrijk.

De wereldberoemde muziek van Tsjaikovski
Uitgevoerd door een symfonisch orkest, komt de prachtige muziek van Tsjaikovski tot leven. Laat je met elke noot verder meevoeren in de sprookjesachtige wereld. Al meer dan 130 jaar lang is deze muziek wereldwijd beroemd en daardoor overtuigend een klassieker. Samen met de spectaculaire choreografie wordt het een onvergetelijk avontuur!

Datum: Maandag 18 december
Tijd: 20.00 uur
Locatie: Nieuwe Luxor Theater Rotterdam

Ticket informatie
Uitsluitend voor EUR-Studenten: €28,00 (deze stoelen zijn op het 1e balkon (2e rang) en de normale prijs van deze plaatsen is 40,-).
Alle personen waar je kaarten voor koopt moeten EUR studenten zijn!
Wil je naast elkaar zitten? Koop dan samen je kaarten (niet ieder voor zich)

LET OP: Er zijn maar een heel beperkt aantal kaarten voor deze prijs voor EUR studenten tot 20 november beschikbaar. Via het Luxortheater zelf kunnen zelf ook kaarten worden aangeschaft voor de reguliere prijs.

Georganiseerd door Studium Generale