CLI Lunch & Learn | Design & Technologie in academisch juridisch onderwijs: de praktijk, obstakels en geleerde lessen

donderdag 17 okt 2024, 12:00 - 13:00
Type
Gesproken taal
Engels
Ruimte
Education Lab
Voeg toe aan agenda
Laptop with symbols coming out of it

Tijdens deze CLI Lunch & Learn hoor je over de interessante onderwijsinnovaties en het onderzoek dat plaatsvindt aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) en daarbuiten. Tijdens deze editie gaat Cees Zweistra (ESL) in op de praktijk, obstakels en geleerde lessen van design en technologie in academisch juridisch onderwijs.

In de master Recht & Technologie hebben we een track waarin studenten zelf een (AI-)tool moeten ontwikkelen voor de rechtspraktijk. Daarmee zijn we de eerste en vooralsnog enige juridische master in Nederland waarin design, AI/technologie en het recht met elkaar verbonden zijn. Tijdens de meeting gaan we in op hoe we dat aanpakken, welke obstakels we tegenkomen en welke lessen we hebben geleerd.

Spreker

Cees Zweistra

dr.mr. Cees Zweistra

Cees Zweistra is jurist en filosoof. Hij is als universitair docent recht, ethiek en technologie verbonden aan de Erasmus School of Law. Hij publiceert regelmatig rond het thema van de invloed van technologie op identiteit en sociale relaties.

Meld je aan

I am Bevat verplichte velden
Do you have any dietary restrictions? Bevat verplichte velden

Erasmus University Rotterdam handles your information confidentially. Your data you will only be used for logistical purposes of this event. After this event has taken place, all data will be deleted. More information: Privacy Statement.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Datum: donderdag 17 oktober
Tijd: 12:00 - 13:00 (inloop vanaf 11:45)
Locatie: Erasmus Education Lab
Entree: gratis (inclusief lunch)