Brain Awareness Week

Onderzoekers spreken tot een publiek.
maandag 11 mrt 2024, 09:00 - zondag 17 mrt 2024, 16:00
Voeg toe aan agenda
Meisje probeert apparaat uit terwijl onderzoekers haar begeleiden.

Na een succesvolle eerste keer organiseert het Erasmus University College weer een Brain Awareness Week! De Brain Awareness Week is een publieke voorlichtingsactiviteit waarbij we verschillende activiteiten organiseren in de stad Rotterdam. Het doel van deze activiteiten is om kinderen, tieners en volwassenen voor te lichten over hoe de hersenen werken, hoe je voor de hersenen kunt zorgen en over de algehele gezondheid van de hersenen.

De activiteiten van vorig jaar bestonden uit educatieve lezingen over de hersenen, meer dan 26 neurowetenschappelijke experimentele activiteiten en minicolleges, 4 hersengerelateerde workshops en twee hersendissecties. Meer dan 50 sprekers namen deel, waaronder (EUC) studenten, docenten en onderzoekers, en we konden genieten van twee prachtige muzikale optredens!

Brain Awareness Week 2024

Het thema van de aankomende editie van de Brain Awareness Week is “The Changing Brain”. Het is ons wederom gelukt om inspirerende sprekers te vinden die het onder andere zullen hebben over “het normale brein”, het ouder wordende brein, en verschillende aspecten van het ouder worden en veranderingen als gevolg van dementie. Tijdens de workshop kunnen bezoekers aan de slag met brein dissecties en VR en hologrammen. De evenementen zullen plaats vinden op verschillende inspirerende locaties in het centrum van Rotterdam zoals het gebouw van Erasmus University College en het Natuurhistorisch museum.

Brain Awareness Week zal plaats vinden van 11 tot 17 maart 2024.

Je kunt meer lezen over de evenementen en je inschrijven voor de activiteiten via https://www.brain-awareness-week-euc.nl/blank-2.