AICON LAB @ VONK

donderdag 30 nov 2023, 16:30 - 19:00
Type

Het Timmerhuis, Rotterdam

Meld je aan! Voeg toe aan agenda

Namens de Erasmus Universiteit Rotterdam en de Gemeente Rotterdam nodigen we je graag uit voor de feestelijke opening van de AICON LAB kunstexpositie bij VONK. Duik in de boeiende wereld van Kunstmatige Intelligentie (AI) bij AICON LAB.

AICON - een initiatief van het societal impact of AI initiative (‘AiPact’), Erasmus Universiteit Rotterdam - is een collectief van wetenschappers, studenten, kunstenaars, organisaties en bewoners van de stad Rotterdam. Samen onderzoeken we op een laagdrempelige manier de sociale implicaties van AI: hoe kan het gebruik van AI nieuwe mogelijkheden creëren, terwijl de potentiële risico's tot een minimum worden beperkt?

AI wordt gevoed door menselijke waarden, percepties en voorkeuren. Hoe gaan we daar als samenleving mee om? Welke betekenis heeft AI voor de stad en haar bewoners? Wat is de impact van AI op zowel privé als werk? Hoe willen we het heden en de toekomst vormgeven? Door samen te werken kunnen we een dieper begrip opbouwen van de rol van AI in onze wereld.

Het programma

TijdInhoud
16:30 - 17:00Inloop
17:00Welkomstwoord van Gerard Nijboer van Team Innovatie Gemeente Rotterdam en Erasmus Professor Moniek Buijzen
17:00 - 19:00Ontdek het AICON LAB

Kom naar de AICON LAB opening!