Zes ‘jonge’ filosofen presenteren hun onderzoek op het Brainwash Festival 2018

De publiekssite The Young Philosophers is weer aangevuld met zes nieuwe onderzoekers waaronder EUR-promovendus Bert van den Bergh. The Young Philosophers is een initiatief van de Nederlandse Onderzoeksschool Wijsbegeerte (OZSW), die onder meer training en onderwijs verzorgt voor promovendi. Vijf van deze filosofen geven een pitch tijdens de programma’s Jong en geleerd I en  Jong en geleerd II van het Brainwash Festival 2018 over hun onderzoek. Jong en geleerd vindt plaats op 27 oktober a.s. in theater Frascati te Amsterdam.

EUR-promovendus Bert van den Bergh

Bert van den Bergh is een van de onderzoekers die werd geïnterviewd voor de publiekssite, lees hier het interview. Hij zal tijdens ‘Jong en geleerd I’ een pitch geven over de vraag waarom een depressie in de eerste plaats een collectief probleem is. Eerder dit jaar promoveerde Bert van den Bergh op dit onderwerp aan Erasmus School of Philosophy. Meer weten over zijn promotieonderzoek? Lees hier het nieuwsbericht over zijn onderzoek.

OZSW tijdens het Brainwash Festival

De OZSW is dit jaar ook medeorganisator van het programmaonderdeel ‘Bij nader inzien’.  Filosoof Matthé Scholten, redacteur van het gelijknamige filosofieblog, gaat tijdens het Brainwash Festival in gesprek met zijn publiek over de vraag of preventief opsluiten van verwarde personen wel een goed idee is. Dat doet hij in Theater Perdu, eveneens op 27 oktober as.

Voor meer informatie over de site en de filosofen, neem contact op met Christine Boshuijzen 06-29222274.