Erasmus School of Health Policy & Management
Assistant professor | Law & Health Care (LHC)
- linthorst@eshpm.eur.nl
More information
Work
- Lieke Oldenhof & Eline Linthorst (2022) - Public encounters and the role of citizens' impression management - doi: 10.4337/9781800889330.00021
- Eline Linthorst (2022) - Over het toetsen van maatwerk: een systematische jurisprudentieanalyse van de Wmo 2015 - De gemeentestem, 2022 (7543), 348-356 - [link]
- Eline Linthorst & Lieke Oldenhof (2022) - Een narratieve analyse van maatwerk in de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015: Conflicterende betekenissen van maatwerk - Recht der werkelijheid, 43 (3), 36-59 - doi: 10.5553/RdW/138064242022043003003
- Eline Linthorst & Lieke Oldenhof (2021) - Als wetgeving niet zwart of wit is, maar grijs: strategieën van professionals en burgers om met ambiguïteit in de Wmo 2015 om te gaan - Recht der Werkelijkheid, 42 (2), 1-20 - doi: 10.5553/RdW/138064242021042002006
- Eline Linthorst & Joke de Wit (2021) - De in art. 2.3 lid 1 Jw bedoelde maatstaven ‘eigen mogelijkheden’ en ‘probleemoplossend vermogen’ van de ouder(s) bieden geen ruimte voor beoordeling van de financiële draagkracht - Uitspraken Sociale Zekerheid, 268 (10), 1052-1056 - [link]
- Eline Linthorst (2021) - Het college dient te onderzoeken in hoeverre belanghebbende tijdens zijn verblijf in Davos naast behandeling op grond van de Zvw is aangewezen op individuele begeleiding vanuit de Wmo 2015. (Waterland) - De gemeentestem, 7525 - [link]
- EM (Eline) Linthorst & Lieke Oldenhof (2020) - Maatwerk aan de keukentafel: van 'hoera' begrip tot betwiste norm - Nederlands Tijdschrift voor Bestuursrecht (NTB), 209 (8), 511-521 - [link]
- Eline Linthorst & Joke de Wit (2020) - Omdat het college de hulpvraag niet correct in beeld heeft gebracht, heeft het college ook de specifieke ondersteuningsbehoefte van appellante niet kunnen vaststellen. Als gevolg hiervan is evenmin duidelijk of, en zo ja welke maatwerkvoorziening moet worden verschaft. De Raad voorziet zelf in de zaak. (Delft) - De gemeentestem, 7507, 405-408 - [link]
- Eline Linthorst & Joke de Wit (2020) - Alleen als een voorziening ook financieel kan worden gedragen met een inkomen op minimumniveau bestaat de mogelijkheid deze voorziening als algemeen gebruikelijk te kwalificeren - De gemeentestem, 2020 (42)
- Eline Linthorst & Joke de Wit (2020) - Een aanvraag voor een maatwerkvoorziening voor verhuis- en inrichtingskosten op grond van de Wmo 2015 moet onder omstandigheden ook met terugwerkende kracht worden toegekend - De gemeentestem, 2020 (102)
- Eline Linthorst & Joke de Wit (2020) - Gedeeltelijke toekenning en afwijzing maatwerkvoorzieningen is, ook al moet nog een offerte worden geleverd, op rechtsgevolg gericht. Ook de goedkeuring van een ingediende offerte is op rechtsgevolg gericht - De gemeentestem, 2020 (80)
- Eline Linthorst & Joke de Wit (2020) - Onvoldoende aanknopingspunten in de Wmo 2015 en haar totstandkomingsgeschiedenis dat de hoogte van het pgb ook toereikend moet zijn om de geïndiceerde maatwerkvoorziening aan te kunnen schaffen bij een andere dan de door gemeente gecontracteerde aanbieder of leverencier - De gemeentestem, 2020 (78 en 79)
- Eline Linthorst & Joke de Wit (2020) - Tariefdifferentiatie voldoende geconcretiseerd in de verordening; geen aanwijzingen voor bestaan van sociale relatie tussen zorgverlener en pgb-houder - De gemeentestem, 2020 (63)
- Eline Linthorst, Marianne van Bochove, Zoe Scheefhals & Willemijn Looman (2019) - Vrijwillig maar niet altijd uit vrije wil - [link]
- Eline Linthorst & Joke de Wit (2019) - Glazenwasser en boodschappendienst kunnen als algemene gebruikelijke dienst worden aangemerkt. Tarief van algemene voorziening dient te zijn vastgelegd in de Verordening maatschappelijke ondersteuning - De gemeentestem, 2019 (107)
- Eline Linthorst & Joke de Wit (2019) - KPMG-rapport berust op een voldoende onafhankelijk en deugdelijk onderzoek. Door bij het vaststellen van de normtijden af te wijken van belangrijke uitgangspunten van dit rapport, steunen de in de beleidsregels opgenomen normeringen niet op onafhankelijk en deugdelijk onderzoek - De gemeentestem, 2019 (76)
- Eline Linthorst & Joke de Wit (2019) - Niet mogelijk om verplichting op te leggen tot het treffen van preventieve maatregelen of het doen van investeringen met het oog op toekomstige onzekere gebeurtenissen in de gezondheidstoestand - De gemeentestem, 2019 (42)
- Eline Linthorst & Joke de Wit (2018) - De definitie van maatwerkvoorziening in de Wmo 2015 biedt voldoende grondslag voor een maatwerkvoorziening in de vorm van een financiële tegemoetkoming. (Uden) - De gemeentestem, 7474, 483-486 - [link]
- Eline Linthorst & Joke de Wit (2018) - De definitie van maatwerkvoorziening in de Wmo 2015 biedt voldoende grondslag voor een maatwerkvoorziening in de vorm van een financiële tegemoetkoming - De gemeentestem, 2018 (90 en 91)
Gemeente Rotterdam
- Start date approval
- april 2023
- End date approval
- april 2026
- Place
- ROTTERDAM
- Description
- lid onafhankelijke bezwaarschriftencommissie
Wolters Kluwer
- Start date approval
- juni 2024
- End date approval
- juni 2027
- Place
- DEVENTER
- Description
- Redactielid De Gemeentestem
Module Knowledge
- Level
- Bachelor 3
- Year Level
- Bachelor 3
- Year
- 2024
- Course Code
- GW309K
Master Thesis HEPL
- Level
- master
- Year Level
- master
- Year
- 2024
- Course Code
- GW4555M
Module Knowledge
- Level
- bachelor 2
- Year Level
- bachelor 2
- Year
- 2024
- Course Code
- GW208K
Integration project
- Level
- Bachelor 3
- Year Level
- Bachelor 3
- Year
- 2024
- Course Code
- GW309I
Module Knowledge
- Level
- bachelor 1
- Year Level
- bachelor 1
- Year
- 2024
- Course Code
- GW101K
Law, Health & Healthcare
- Level
- overig
- Year Level
- overig
- Year
- 2024
- Course Code
- RMIN09
Afstudeerproject
- Level
- bachelor 3
- Year Level
- bachelor 3
- Year
- 2024
- Course Code
- GW310
Afstudeerproject
- Level
- bachelor 3
- Year Level
- bachelor 3
- Year
- 2024
- Course Code
- GW311