Uitbreiding postacademisch onderwijs bij ESHPM

Erasmus School of Health Policy & Management (ESHPM) heeft haar eigen ESHPM Academy gelanceerd voor postacademisch onderwijs. Door het volgen van postacademisch onderwijs kun je je verdiepen in een nieuw onderwerp of verrijk je eerder opgedane kennis op het gebied van beleid en management in de gezondheidszorg.

Er worden verschillende cursussen aangeboden met verschillende thema’s. Meer informatie kun je vinden op deze pagina. Hieronder wordt een van de nieuwe initiatieven uitgelicht.

Actualiteitencolleges

Als onderdeel van het postacademisch onderwijs start ESHPM met een reeks van vier kleinschalige verdiepende bijeenkomsten rondom actuele onderwerpen in de gezondheidszorg. Tijdens elke bijeenkomst geven experts van ESHPM, vanuit een multidisciplinair perspectief, uitleg en duiding bij een actueel beleidsthema. Deelnemers kunnen ervoor kiezen om de gehele reeks van vier colleges te volgen of zich per bijeenkomst aan te melden.

De bijeenkomsten zijn Nederlandstalig en vinden één keer per kwartaal op een donderdag van 14:00 tot 16:30 uur plaats op Campus Woudestein (Erasmus Universiteit Rotterdam). Iedere bijeenkomst wordt afgesloten met een (netwerk)borrel.

Om in kunnen te spelen op de actualiteit zijn de onderwerpen voor de overige bijeenkomsten nog niet vastgesteld. Deze zullen telkens uiterlijk vier weken van tevoren bekend worden gemaakt.

Eerste actualiteitencollege

Tijdens de eerste bijeenkomst op donderdag 29 september 2022 zullen prof.dr. Marco Varkevisser en dr. Bram Wouterse de cijfers van VWS-begroting, die dan één week eerder op Prinsjesdag is gepresenteerd, van duiding en context voorzien. Er zijn nog plekken beschikbaar voor 29 september, dus meld je snel aan!

Brede doelgroep

De actualiteitencolleges vereisen geen voorkennis en zijn bedoeld voor een brede doelgroep zoals bestuurders, managers, zorgprofessionals, beleidsmedewerkers en adviseurs werkzaam in de Nederlandse gezondheidszorg of bij de overheid. Per bijeenkomst is ruimte voor maximaal 30 deelnemers.

Meer informatie over de Actualiteitencolleges kun je hier vinden.