In gesprek met... Quinten de Coo

Quinten de Coo heeft de bachelor Gezondheidswetenschappen gedaan bij ESHPM. Hij is in 2015 afgestudeerd. Hierna volgde hij de Master Business & Management aan Trinity College Dublin.

Wat voor werk ben je na je studies gaan doen?

“Ik ben gelijk de consultancy ingegaan en inmiddels werk ik alweer vijf jaar bij PART Zorg. Wij bieden interim- en projectmanagement onder andere in de ouderenzorg, ziekenhuiszorg en bij zorgverzekeraars.”

Kun je wat meer vertellen over jouw werk als consultant?

“Ik werk nu duaal. Dat houdt in dat ik drie dagen in de week leidinggevende ben en mij daarnaast samen met andere collega’s uit het MT bezig houdt met de bedrijfsvoering. De resterende twee dagen voer ik projecten uit voor opdrachtgevers. Deze combinatie hebben alle MT-leden om feeling te houden met de zorg en zo beter collega’s te kunnen blijven begeleiden.”

Aan welke projecten werk je nu?

“Op dit moment ben ik manager van het Projectmanagement team bij HVO-Querido.
HVO-Querido ondersteunt mensen in een kwetsbare situatie bij hun streven om opnieuw de regie over hun eigen leven te krijgen en volwaardig deel uit te maken van de samenleving. Denk bijvoorbeeld aan daklozen, verslavingsproblematiek of sekswerkers. Het is een erg mooie organisatie om tijdelijk onderdeel van te zijn.”

“Hiervoor heb ik voor Huisartsen Eemland een analyse uitgevoerd om te bepalen hoe zij kwalitatieve spoedzorg kunnen blijven leveren in de avonden, nacht en weekenden (ANW) ondanks de demografische ontwikkelingen en uitdagingen op de arbeidsmarkt. Kort gezegd hebben wij hier gekeken wat er de komende vijf jaar verandert in de regio en met welke innovaties of nieuwe werkmethodieken de kwalitatieve ANW zorg gewaarborgd blijft.”

Waarom heb je destijds voor Gezondheidswetenschappen gekozen?

“Ik heb eerst een jaar psychologie gestudeerd, maar vond dat veel te theoretisch en te ver van de praktijk afstaan. Dan ga je verder kijken; bedrijfskunde bijvoorbeeld leek me toen te massaal. Het kleinschalige en het multidisciplinaire karakter van Gezondheidswetenschappen sprak me aan. Ik heb enorm veel gehad aan deze opleiding, zowel op studiegebied als op persoonlijk vlak. Ik heb samengewoond met studiegenoten en heb vriendschappen voor het leven gesloten. We gaan met een groep nog ieder jaar een weekendje weg. Er waren zelfs een paar oud studiegenoten op mijn vrijgezellenfeest.”

Quinten de Coo en studiegenoten in Finland

Waaraan heb je vooral goede herinneringen?

“Ik ben op exchange geweest naar Finland. Ik heb daar aan de University of Eastern Finland in Kuopio een minor gevolgd. Dat was een heel mooie tijd. Destijds kon je alleen in Finland een minor doen, nu kan dat ook aan andere buitenlandse universiteiten. Dat vind ik een goede zaak. Ook ben ik student-assistent bij Martin van Ineveld geweest. In die rol gaf ik bedrijfseconomie aan eerstejaars bachelor- en pre-masterstudenten. Daar heb ik heel veel van geleerd. Verder vond ik tijdens de studie de afwisseling heel prettig. Het was leuk om vraagstukken vanuit bijvoorbeeld sociologie, psychologie, bedrijfskunde en bestuurskunde te bekijken. Ik miste aan het eind van de bachelor de hardere bedrijfskunde. Daarom heb ik gekozen voor de master Business & Management in Dublin.”

Heb je ook goede herinneringen aan docenten?

“Zeker, Marleen de Mul is mijn scriptiebegeleider geweest. Dat is een intensief proces, dus dan leer je iemand best goed kennen. Terugkijkend waren wij er toen vroeg bij met videobellen, verschillende afspraken hebben wij toen vanuit Finland over Skype gevoerd. Ook heeft Marleen een aanbevelingsbrief voor mij geschreven voor de master in Dublin. Mede daardoor ben ik aangenomen. Daar ben ik haar nog altijd dankbaar voor.”

In gesprek met… jou?

Heb jij ook warme herinneringen aan jouw tijd bij SAG/iBMG/ESHPM die je graag met mede-alumni deelt? Laat het weten in een mail naar alumni@eshpm.eur.nl.