Zeer positieve visitatierapporten voor History @ Erasmus en ERMeCC

Afgelopen maart vonden de externe beoordelingen plaats van onze onderzoekscentra History @ Erasmus en Erasmus Research Centre for Media, Communication and Culture (ERMeCC). De visitatiecommissie is gevraagd de kwaliteit, de relevantie voor de samenleving en de levensvatbaarheid van het wetenschappelijk onderzoek binnen ESHCC te beoordelen. Evenals de strategische doelstellingen en de mate waarin de onderzoekseenheden zijn toegerust om deze doelstellingen te bereiken.

We zijn blij te kunnen aankondigen dat beide eenheden zeer goede beoordelingen hebben ontvangen. Zowel History @ Erasmus als ERMeCC scoorden 'zeer goed' op de kwaliteit van het onderzoek, 'uitstekend' op de maatschappelijke relevantie en 'zeer goed' op de levensvatbaarheid.

De commissie over History @Erasmus: The committee (...) judges that History @ Erasmus produces high-quality, original and interdisciplinary research which examines long-term trends associated with economic, social and cultural phenomena of current interest. (...) The committee is impressed by the three groups within History @ Erasmus. They have produced significant research with scientific impact." The committee also notes that "History @ Erasmus is a place of great collegiality, and academics consider it to be an attractive place to work."

De commissie over ERMeCC: “ERMeCC is extremely strong and world-leading in terms of enhancing relevance to society. It is engaged in activities directed at enhancing societal relevance at all levels; internationally, nationally and regionally, and the entire staff, from PhD candidate to full professor, is engaged.” The committee concludes that “ERMeCC has a strong research profile” and that “ERMeCC’s research is truly interdisciplinary and highly original.” The committee also notes that ERMeCC has “very good human resources” and that researchers at all levels of seniority consider ERMeCC to be “an inspiring and supportive environment.”

We willen iedereen bedanken die bijdraagt aan het succes van onze onderzoekscentra. En een speciale dank aan de onderzoeksdirecteuren prof.dr. Maria Grever en prof.dr. Susanne Janssen en aan Marieke de Quant voor hun grote aandeel in de beoordelingsvoorbereidingen.

Lees de volledige rapporten