Mariangela Lavanga en Ben Wubs uitgenodigd voor The Fashion Dialogue

Mariangela Lavanga en Ben Wubs bespreken de waarden van mode
Fashion Dialogue

Op 17 juni wordt, tijdens het FASHIONCLASH festival, The Fashion Dialogue georganiseerd. Tijdens dit evenement wordt de huidige en toekomstige rol van mode in het leven van individuen, onze maatschappij en economie besproken. Mariangela Lavanga, assistent-professor in Cultural Economics, en Ben Wubs, professor in International Business History, zullen meedoen aan de paneldiscussie die gaat over de botsing van de verschillende waardes van mode.

De wereld transformeert sneller dan ooit, en wordt met de dag complexer. Volgens Mind Fashion, worden in deze complexe wereld vragen rondom de waarde van mode steeds relevanter. Daarom heeft The Fashion Dialogue als doel om de staat van mode te bespreken waarbij verder wordt gekeken dan kleding, catwalks, merken, winkels en kasten. Het gaat om de waarden achter de kleding die ontworpen, geproduceerd en gedragen wordt.

Over het evenement

Samen met professionals uit verschillende velden, zoals Fashion Design & Technology, Kunst en Religie, zullen onze assistent-professor Mariangela Lavanga en professor Ben Wubs de botsing van verschillende waardes van mode bespreken. Voorafgaand aan de paneldiscussie, zal Maaike de Haardt van de Radboud Universiteit het hebben over de interactie tussen religie, cultuur en gender. Ook zal ontwerper Adam Peacock toelichting geven op zijn visie achter The Validation Junky, een experimentele kijk op de comlexiteit van de hedendaagse digitale consumentencultuur die de nadruk legt op de mogelijkheid om producten te ontwerpen die identiteit vieren, in plaats van te kort doen. The Fashion Dialogue is onderdeel van de [re]Framework of MIND FASHION in samenwerking met FASHIONCLASH en vindt plaats tijdens de 10e editie van FASHIONCLASH Festival 'Fashion My Religion' (15 - 17 juni 2018, Maastricht).

The Fashion Dialogue vindt plaats op zondag 17 juni 2018 in het Forza Fashion House in Maastricht. Bezoek voor meer informatie over The Fashion Dialogue en voor registratie voor het evenement (het is gratis!) de website van Mind Fashion.