Marc Verboord publiceert Journalism & Mass Communication Quarterly

Portrait picture of Marc Verboord

Het artikel “Validation Repertories of Media Audiences in the Digital Age: Examining the Legitimate Authority of Cultural Mediators” is gepubliceerd in het tijdschrift Journalism & Mass Communication Quarterly.

Het artikel onderzoekt legitieme autoriteit en symbolische waarde in het mediaveld voor de casus van culturele bemiddelaars. Meer specifiek analyseert het artikel – met behulp van een Latente Klasse Analyse – hoeveel waarde mensen momenteel toekennen aan de oordelen van boekrecensenten en muziekrecensenten in diverse typen media. De resultaten laten zien dat deze “validatierepertoires” vooral georganiseerd zijn in termen van de mate van waardering, niet in termen van de mate van institutionalisering. Welke validatierepertoires mensen hebben, hangt af van hun culturele en media-gerelateerde hulpbronnen, als ook van algemene institutioneel vertrouwen.

Lees het volledige artikel op de website van SAGE journals.

Dr. MNM (Marc) Verboord