Hoe Venezolaanse migratie een hoofdrol speelde bij de Braziliaanse verkiezingen van 2022

Artikel door Dr. Amanda Paz Alencar (ESHCC), Denise Cogo en Julia Camargo

Dr. Amanda Paz Alencar, universitair hoofddocent bij de afdeling Media & Communicatie van Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC), heeft een artikel gepubliceerd over de rol van Venezolaanse migratie bij de Braziliaanse verkiezingen, in co-auteurschap met Denise Cogo en Julia Camargo. In het artikel leggen ze de verschuiving uit in de regering van Bolsonaro van “angst voor immigranten” naar de dreiging die wordt vertegenwoordigd door het land van herkomst van de immigranten – Venezuela – en het heersende regime aldaar.

Universitair Hoofddocent

Dit artikel (nieuwsbericht) is ook gepubliceerd in andere grote nationale kranten in Brazilië, Venezuela, Colombia en Cuba: