CultSense heeft de vijfde editie van de CultSense Insights nieuwsbrief gepubliceerd. Dit nummer vertelt over het werk, de initiatieven, video's en kansen waar het CultSense-project aan werkt. Door rechtstreeks met jonge reizigers samen te werken, ontwikkelt het project langetermijnoplossingen met zowel reizigers als locals en hosts door om bij te dragen aan cultuurgevoeliger en cultureel duurzamer reizen. CultSense ondersteunt reispraktijken die rekening houden met en respect hebben voor de lokale gewoonten en levenswijzen.
De vijfde editie van Insights richt zich op een aantal mooie projecten en evenementen, zoals een videowedstrijd voor studenten: "Sensitizing Travellers Through Images", het webinar "Reizen met een gevoelige geest: ervaringen van studenten", een workshop voor studenten over co-creatie voor culturele sensitiviteit en een pedagogische toolkit waaraan Lénia Marques van ESHCC heeft gewerkt.
Je kunt de laatste editie bekijken op de CultSense website.
Over CultSense
CultSense is een Erasmus+-project dat gelooft in een sleutelrol voor onderwijs bij het verduurzamen van toerisme in de toekomst, evenals een rijkere ervaring voor alle betrokkenen, zowel reizigers als hosts. Door rechtstreeks met jonge reizigers samen te werken, wil CultSense het bewustzijn vergroten van het belang van verantwoordelijk en respectvol gedrag ten opzichte van lokale gemeenschappen. Het project wordt geleid door Lénia Marques (Kunst- en Cultuurwetenschappen) en het EUR-kernprojectteam bestaat uit Amanda Brandellero, Janna Michael, Koen van Eijck en Fernanda Rodriguez, in samenwerking met enkele andere collega's en internationale partners.
- Onderzoeker
- Gerelateerde content