Bacheloropleidingen Geschiedenis en Cultuurwetenschappen de beste volgens de Keuzegids 2023

Logo Keuzegids 2023

De bacheloropleidingen Geschiedenis, International Bachelor History en International Bachelor Arts and Culture Studies staan wederom bovenaan de rankings van de Keuzegids 2023. De opleidingen scoren onder andere goed op de kundigheid van de docenten en de manier waarop er getoetst wordt. De International Bachelor Communication and Media staat op de derde plaats. Deze opleiding scoort extra goed op het diplomarendement binnen vier jaar.

Geschiedenis & International Bachelor History
Geschiedenis en International Bachelor History voeren de ranking van Keuzegids al jaren aan. Wat vooral gewaardeerd wordt aan de bachelors is de kundigheid van de docenten, de manier waarop er getoetst wordt en de sfeer binnen de opleiding. Met een score van 69 staat de Erasmus Universiteit drie punten voor op de Universiteit van Amsterdam en de Universiteit Utrecht.

International Bachelor Arts and Culture Studies
De International Bachelor Arts and Culture Studies staat voor het tweede jaar bovenaan de ranking van de keuzegids. De bachelor scoort hoog op het percentage studenten dat doorstroomd naar het tweede jaar, de kundigheid van de docenten, de manier waarop er getoetst wordt en de voorbereiding op de arbeidsmarkt. Met een score van 69 deelt de Erasmus Universiteit Rotterdam de eerste plek met Maastricht University, Radboud Universiteit en Tilburg University.

International Bachelor Communication and Media
De International Bachelor Communication and Media staat op de derde positie in de ranking, achter de Radboud Universiteit en Universiteit Twente. De bachelor scoort goed op de doorstroom naar het tweede jaar, het diplomarendement binnen vier jaar en de voorbereiding op de arbeidsmarkt.

De keuzegids is de onafhankelijke studievergelijker van Nederland. Elk jaar verschijnt er een gids met de rankings van MBO, HBO, Universitaire en Masteropleidingen.